Bestaat er zoiets als een ethernetversterker voor meer dan 100 meter?

Veel ethernetbekabeling heeft een maximale lengte van 100 meter voordat de weerstand te groot wordt. Om dit op te lossen kan je overstappen op fiber (500 meter), maar dit is nogal prijzig, dus ik vroeg me af of er iets bestaat als een ethernet repeater.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Hardware
1.4K
TurfGraver
3 jaar geleden
Ja dat bestaat, hub.
gvrox
3 jaar geleden
Wat is de situatie precies, loopt de kabel over eigen terrein, heb je toegang tot stroom elke 100 meter, moeten de repeaters weersbestendig zijn ? Lijkt erop dat dit ook niet goedkoop gaat worden. Zijn er andere oplossingen mogelijk ?

Antwoorden (1)

Een versterker (in de zin van dat je die alleen aan de uiteinden van de kabel hebt) bestaat niet, elke 100 meter kun je wel een repeater hebben (of een switch, of een hub). Die zijn er ook met PoE zodat ze stroom krijgen via de ethernetkabel.Bijvoorbeeld https://www.veracityglobal.com/products/ethernet-and-poe-devices/outreach-max.aspx
gvrox
3 jaar geleden
vraagBraak1
3 jaar geleden
+1
Wel correctie: een repeater is voor WiFi, hij heeft het over kabels.
gvrox
3 jaar geleden
@vraagBraak1 het klopt dat een WiFi repeater wel het meest bekende voorbeeld is, maar in het algemeen is een repeater een apparaat dat een signaal opvangt en opnieuw verstuurt; en dat kan ook via een kabel zijn.