Mijn laptop word enorm warm, wat kan ik nog er aan doen?

Ik heb een MSI, en hij is nog geen jaar oud. Nu word die tijdens het spelen van bijvoorbeeld minecraft en Subnautica enorm warm. Ik bedoel dan niet rond de 40/50 graden.. maar echt 95 graden. Ik heb een turbo optie voor mijn ventilatoren en dit verranderd niks.. Zelfs na veel opschonen is niks verbeterd.. ik ben langs een ict winkel geweest en die vertelde me dat het geen stof kan zijn omdat het een vrij nieuwe laptop is en adviseerde mij hem op te sturen omdat er nog garantie op zit en er zeer waarschijnlijk een probleem zit met het koeling systeem. dit volgens hen wel 9 weken kan duren.. Zijn er andere oplossinge want 9 weken is toch wel enorm veel.. en ik gebruik mijn laptop dagelijks

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Hardware
1.6K
SingingCoyote13
3 jaar geleden
ken dat ik had een laptop die na een uurtje blender cad renderen loei en loei heet werd. ging ook kapot binnen 2 of 3 weken na aanschaf - ik heb hem toen retourneerd naar de mediamarkt en kreeg een nieuwe paar weken later. het bleek een probleem op het moederbord te zijn, iets met de cpu en de koeling deed het ook niet goed cpu werd overbelast en foetsie laptop. wat je beste kunt doen is retourneren op basis van deze klacht en garantie vragen. je kan niet met dit apparaat blijven lopen terwijl elke dag het ding het kan begeven. een laptop behoort echt niet heet te worden, misschien pas na uren en uren een beetje als je eraan voelt. als je hem niet inwisseld voor een nieuwe loop je er later toch weer tegenaan, en dan kan je hem misschien niet meer inwisselen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
minecraft is niet echt een zware game.. vooral als ik kijk dat ik hem op mijn oude laptop kan spelen zonder enig probleem..
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Misschien heeft het iets te maken met het oppervlakte? Dat er simpelweg te weinig ruimte is om te koelen. Het kan ook zijn dat je meerdere zware games open heb staan dat die dan harder moet werken om ze allemaal te blijven runnen en dat die daarom warm word. Anders is de beste oplossing wel om hem inderdaad terug te sturen. In die 9 weken kan je eventueel een tablet / I-pad / telefoon gebruiken door daar een toetsenbord op aan te sluiten.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Tot mijn spijt heb ik hetzelfde probleem! 3 laptops heb ik gehad en alle 3 werden warm als een gek! Het is zelfs zo dat mijn msi laptop helemaal gescheurd is door de enorme hitte en tegenwoordig loopt hij vast.. mijn laptop is koud als ik hem gebruik, maar eenmaal ik Minecraft online opstart wordt hij in minder dan 5 minuten gloeiend heet en blaast als een gek! Ik moet hem dan ook hele tijd aan de lader houden, omdat hij zoveel verbruikt en de batterij zonder lader in 10 minuten op 0 staat... Nu is het zelfs zo dat mijn laptopscherm vaak op zwart springt en ik niets meer kan doen.. en ik ben bang, want mijn vorige laptop had PRECIES hetzelfde probleem! Uiteindelijk kreeg ik die laptop ook gewoon NIET meer aan... Ik weet het ook niet, en alle andere recaties hieronder helpen ook niet bepaald mee, want mijn laptop staat ook gewoon netjes op een tafel en wordt gloeiend maar ook gloeiend heet, waardoor als je je hand er op houdt, je gewoon kan verbranden...
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Koeling is altijd een probleem bij laptops. Tegen de 100 graden is niet abnormaal voor een videokaart. In een pc-kast staat zo'n kaart dan ook heel hard te blazen, maar in een laptop heeft ie gewoon te weinig koelmogelijkheid.
Wat nog wel iets wil helpen is om de bodem van de laptop ruim vrij te houden van de tafel, maar nogmaals, laptops zijn m.i eigenlijk niet geschikt voor games vanwege de onvoldoende mogelijkheid om warmte af te voeren.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Je kunt de energie die de processor gebruikt naar beneden instellen van 100% naar 0% heb je dat al geprobeerd?
De prestaties gaan dan ook omlaag maar je kunt dan gewoon het hele spel uitspelen op je laptop zonder dat je laptop uitvalt.

Antwoorden (1)

Als de ICT-winkel aangeeft, dat het geen stof kan zijn zonder dat ze hem hebben opengemaakt is dat erg voorbarig. Het hangt er namelijk helemaal vanaf hoe en waar je met je laptop werkt. Werk je altijd op een schone tafel, dan hebben ze gelijk. Werk je echter in bed, op een bank met een deken, op je schoot met wollige kleren aan, dan is stof wel degelijk een optie.
Als je de Laptop zelf durft open te maken kan je de ventilator beoordelen op stof en eventueel met een zachte penseel schoon maken. Is de ventilator schoon, maak dan toch snel gebruik van de garantieregeling, ondanks de tijd die het kost.
Verder doen zware games natuurlijk ook een aanslag op je processor en dus op de koeling.
Toegevoegd op 21 mei 2020 16:18: tekst
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
ik gebruik hem op mijn bureau met een cooling pad eronder zodat die (hoopte ik) minder heet zou worden.. helaas geen verschil
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@tim0901
Dan blijft toch de garantie over.