Wat kan ik er aan doen als mijn printer zwarte pagina en witte letters print ?

goedemorgen,

Sinds de corona crisis werk ik veelal thuis
Hierdoor 2 laptops thuis staan, een zakelijke en een privé. Verder een brother HL-L2360DW printer.
Nu is het zo; als ik vanaf mijn privélaptop print gaat alles goed. Print ik echter vanuit een andere laptop (mijn zakelijke bijvoorbeeld) dan is alles wat wit hoort te zijn zwart en vise versa. Ofterwel de letters zijn wit en rest van de pagina nagenoeg zwar! (Zie foto)
Wat kan ik hieraan doen?!

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Hardware
10.8K

Antwoorden (2)

Dit probleem wordt veroorzaakt door een update van het algemene printerstuurprogramma dat op deze laptop is geïnstalleerd.
Verwijder de printerdriver en installeer vervolgens een andere. Kies NIET de voorgestelde driver van Microsoft maar geef aan dat je printer wat ouder is en ga door met zoeken.
SimonV
4 jaar geleden
Ik liep tegen hetzelfde probleem aan. Het word idd veroorzaakt door de generieke driver van Microsoft, na een update. (print een testpagina om te zien welke driver gebruikt wordt)
Een andere oplossing kan zijn om de netwerk printer van je computer te verwijderen en vervolgens via USB aan te sluiten ipv via netwerk.
Nu zal automatisch de benodigde Brother driver geïnstalleerd worden voor deze USB printer. Print even een test pagina (hier staat ook de ingestelde driver op aangegeven). Vervolgens verwijder je de USB printer van de computer en installeer je opnieuw de netwerk printer. Als het goed verloopt zal de netwerk printer de reeds beschikbare Brother driver overnemen. :)
Het kan zijn dat je tussendoor even je computer opnieuw moet opstarten...