Hoe zet ik bestanden op mijn sd kaart (macbook air)?

Ik heb laatst een speciale sd kaart gekocht van 80 euro voor mijn macbook air voor extra opslagruimte. Maar wanneer ik er bestanden op wil zetten kopieert hij het inplaats van dat het origineel erop wordt gezet. Die sd kaart heb ik natuurlijk voor extra opslag en dat hij alleen een kopie van het originele erop zet daar heb ik natuurlijk niks aan. Kan iemand mij helpen hoe ik wel het origineel erop kan zetten zodat ik hem kan gebruiken? Want op dit moment heb ik dus niks aan mijn sdkaart :(

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Hardware
3.4K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt voor je reactie! Ik heb het geprobeerd en helaas werkt ook dit niet.
LeonardN
4 jaar geleden
Je maakt eigenlijk altijd een kopie en daarna wis je het origineel.

Antwoorden (1)

Kies het bestand en druk op de toetsen Command + C.
Ga naar je SD-kaart en druk op de toetsen Command + Option + V. Als je dit doet, wordt het bestand uit de oude map verwijderd.
.
Om het wat gemakkelijker te maken kun je dit doen:
Download en installeer XtraFinder.
https://mac.softpedia.com/get/System-Utilities/XtraFinder.shtml
Activeer de opdracht ‘Knippen’. Ga hiervoor naar: XtraFinder - Voorkeuren - Functies - Knippen en plakken.
Hiermee voeg je de optie ‘Knippen’ toe aan het rechterklikmenu.
Daarna kun je met Command X en Command V je bestand verplaatsen.
SimonV