Asus Pc valt uit na/tijdens opstarten, wat is de oorzaak?

Heb een oude pc van Asus, heb nieuwe voeding ingezet na ongeveer 2 maanden heb hetzelfde probleem. Pc valt uit zodra beeldscherm is geladen . Soms kom ik iets verder zodra ik met muis beweeg valt pc spontaan uit alsof die wordt afgesloten. Wat zou het kunnen zijn ,,? Moet weer nieuwe voedinginzetten?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Hardware
1.8K
Amadea
4 jaar geleden
Bedoel je met voeding een accu? Zo niet, dan zal het de accu / batterij zijn die vervangen moet worden.
LeonardN
4 jaar geleden
@Amadea
Met een voeding in een PC wordt meestal het onderdeel bedoelt dat 240v wisselspannig (netstroom) omzet naar gelijkstroom.
https://tweakers.net/categorie/664/voedingen/producten/ @Art1989
Je hebt nog een probleem met een andere PC. Hebben die twee PC's een overeenkomstige voeding, vooral qua aansluitingen maar ook qua vermogen (watt)? Zou je de ene om kunnen zetten naar de andere?

Antwoorden (1)

Het kan zijn dat de koeler slecht contact maakt voor warmte overdracht met de cpu ( processor ) dan wordt de cpu te heet en zet de thermische beveiliging de computer uit.