Is het erg als je bij een RAM van 1600MHz een RAM lat steekt van 1333MHz?

Hallo

Ik heb zojuist in mijn laptop 4GB extra ram gestoken, de ram lat is afkomstig van een oudere laptop.

oorspronkelijk was de bestaande RAM 1600MHz (4GB), maar de nieuwe lat dat ik er heb ingestoken is slechts 1333MHz (4GB).

De twee RAM latten hebben dus een andere snelheid, is dit een probleem voor de PC, op het eerste zicht lijkt hij goed te gaan.

Alvast bedankt!

Picture for question
4 jaar geleden
in: Hardware
1.6K

Antwoorden (1)

Nee dat is geen enkel probleem.
Er is wel een minimaal nadeel en dat is dat de snelheid van het RAM nu niet boven de 1333Mhz gaat.
Maar dat verschil merk je in de praktijk niet.
Terwijl 4>8GB wel snel merkbaar is.

Als het werkt zonder problemen heb je dus een theoretisch ietsje langzamere laptop als je onder de 4GB blijft.
Maar een veel vlottere laptop als je boven de 4GB werkgeheugen uitkomt.
LeonardN