Hoe kan je het bruikbare RAM vergroten?

Hallo

Ik heb zo juist een compatibele 4GB RAM lat in mijn laptop gestoken, hij had er al 4GB.

Er staat wel dat er nu 8GB geïnstalleerd is, dus, maar nog steeds slechts 2,93GB beschikbaar. Dit is dezelfde hoeveelheid als vooraf bij de 4GB.

Hoe kan dit opgelost worden?

Bedankt!

Picture for question
4 jaar geleden
in: Hardware
2K

Het beste antwoord

Het staat al in je foto: je hebt een 32 bits versie van WIndows geinstalleerd. Om meer dan 4GB te kunnen gebruiken heb je een 64 bits versie nodig.
gvrox
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
+de oplossing is overigens simpel en gratis en legaal. https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
Volg de stappen, maak een DVD of USB-stick met Windows en installeer Windows op de PC/laptop.