Hoe kan het dat mijn pc geen connectie met bleutooth meer maakt?

Ik heb mijn eigen game-pc gebouwd. Het ging allemaal goed, behalve mijn bleutooth connectie. Als ik naar Instellingen ga > naar bleutooth en andere apparaten > toevoegen, geeft hij een melding weer. "KAN GEEN VERBINDING MAKEN." Ik kan niet achterhalen waar het aan ligt. Een andere vriend van mij heeft precies het zelfde probleem.
Specificaties:
processor: Ryzen 5 2600x
moederbord: asrock B450M pro
SSD, RX570 grafische kaart,
16GB RAM,
550 watt voeding.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Hardware
1.6K
LeonardN
4 jaar geleden
Je moederbord heeft zover ik kan vinden geen BT-adapter ingebouwd. Dus als je ooit BT-connectie had was dat denk ik via een USB-dongle. Waarom denk jij dat je een bluetooth-connectie op zou moeten kunnen bouwen?
-Denk je dat er op je moederbord een BT-adapter zit?
-Heb je een dongle aangesloten?

Antwoorden (2)

dit is niet helemaal na te gaan vermoed ik
want je moet je pc dan inleveren bij een reparatiecentrum
en het kan aan van alles liggen

wat je kan doen;
je kan een losse bluetooth adapter/dongle kopen
zijn heel goedkoop heb de mijne gekocht voor 20 euro 5 jr geleden;
die plug je in de usb poort van je pc
en dan kan je meestal gelijk bluetooth activeren.
onder linux gaat dit via blueman in de werkbalk
onder windows via bijgeleverde of downloadbare software.,
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
Zit er volgens jou een bt-adapter op dat moederbord?
Jou moederbord heeft geen bluetooth ingebouwd en dus zal je een bluetooth adapter moeten kopen om het te laten werken.