Wat voor een PSU past bij deze setup het beste?

Ik wil graag een nieuwe PSU kopen voor mijn pc, want op het moment dat ik high-end ga gamen stopt hoogswaarschijnlijk mijn voeding ermee, waardoor mijn pc opnieuw opstart. bij de ene game werkt me pc langer als bij de andere en soms bij het opstarten van de games reboot die al.
Ik zou graag willen weten of dit probleem inderdaad bij mijn PSU ligt en daarbij wat voor nieuwe PSU hier het beste bij zou passen
Ik heb een:
ASrock B85m Pro3 moederbord
Intel i5 4570 CPU
gtx 1070 8gb GPU
Corsair Vengeance LP 16GB DDR3 1600MHz (2x8)
SSD 256gb
HDD 1TB
TP 500 ATX power supply v2.3

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Hardware
1.4K
LeonardN
4 jaar geleden
https://www.newegg.com/topower-nano-series-top-500pm-500w/p/N82E16817342035
Ik denk dat je voeding zwaar genoeg is, maar dat het een slecht "merkloos" model is.
Als je een 1070 koopt, koop dan ook een goede merkvoeding. Ik heb even wat aangevinkt op Tweakers/pricewatch.
Alle modellen zijn nu dus modulair, of deel modulair +550watt, en met goede waardering.
https://tweakers.net/categorie/664/voedingen/producten/#filter:JcrBCoQgFIXhdzlrGXQqMx9gdq1mObQQuYRQjVhEFL57V1odPs5_IbqRvuEkWCWlQEzBUx8WWMbq_-lBzYjkP2HaKK2wF9TbdGXncqNp5EtCYHYHS5uiLDjq6hLtboL9oTXacFRVSmPIOd8 Klapt je PC er volledig uit als je gaat gamen? Dus volledig uit zonder blauw scherm?
Dan is het bijna zeker de voeding.

Antwoorden (2)

Zoek eens bij amazon.de naar cooler master V850 pc netzteil. Er is ook een V1000 versie. Ze zijn daar stukken goedkoper dan in NL en ook nog eens gratis verzending.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
Het lijkt me aan de bijzonder zware kant om een 850 watt voeding te nemen, laat staan een 1kW voeding. Dat soort voedingen zijn meer voor SLI-setups.
Ik zou een 650/600w 80+ gold voeding nemen van een bekent merk zoals corsair of bequit. Dat zou t goed moeten doen en als je 650w neemt moet je ook wel future proof zijn