Kan je zien of een moederbord goed werkt zonder je pc helemaal op te starten?

Ik heb een MSI 970A-G46 moederbord met processor, voeding, hdd ect. maar alleen geen processor koeler. Ik heb mijn pc al een keer heel kort aangezet om te kijken of hij aan gaat en dat is het geval. Maar weet je dan 100% zeker dat het moederbord goed werkt?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Hardware
1.3K
LeonardN
4 jaar geleden
Niet dat ik weet. Ik zou gewoon even een simpele koeler van marktplaats halen, maar iig niet je PC opstarten zonder. Natuurlijk is het tegenwoordig allemaal wel beveiligd, maar het is spelen met vuur in mijn ogen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Je kunt prima booten zonder koeler, de meeste zoniet alle Intel CPU's hebben speedstep technology waarmee de frequentie omlaag gaat indien de temp te kritiek wordt. Idle zonder koeler is prima te doen, maar indien je langs POST komt is het moederbord vaak al in orde.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bhagavad, ik heb mijn computer aangezet en hij komt voorbij het Windows logo maar bij het Windows voorbereiden is hij 1x uitgavallen doordat de temperatuur van de AMD processor te hoog werd. Heb je dan enig idee of het moederbord goed werkt?

Antwoorden (1)

Nee dat is in principe te kort om voldoende te concluderen dat alles goed werkt. Sommige problemen komen pas na een paar uur gebruik aan hel licht, of bij gebruik van specifieke eigenschappen/aansluitingen van het moederbord.
Het is sowieso lastig te zeggen dat een moederbord 100% goed werkt, ook na een dag testen en draaien.
LeonardN