Na aankoop van een Usb-muis met kabel zweeft de cursor van de muisaanwijzer; iemand een idee waarom?

Heel vervelend om de juiste plaats op het scherm van mijn laptop aan te duiden dus als er iemand een oplossing heeft dan hoor ik dat graag.

5 jaar geleden
in: Hardware
1.8K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
Wat bedoel je met 'zweeft' ?

Antwoorden (1)

Om misverstanden te voorkomen even wat termen scherp krijgen:
Je hebt een muis. Dat is dat ding in je hand
Je hebt een muisaanwijzer of muiscursor. Dat is het pijltje in beeld
Je hebt een cursor. Dat is de plek waar de volgende letter verschijnt wanneer je iets op het toetsenbord intikt.

Een "cursor van de muisaanwijzer" bestaat dus niet. Ik denk dat je het pijltje bedoeld: de muisaanwijzer dus.

Die muisaanwijzer 'zweeft', zeg je.
Ik neem aan dat je bedoeld deze niet stabiel op één plek blijft wanneer de muis in rust is.

Daar zijn 2 oorzaken die vaker voorkomen:
1) er is nog een tweede muis aangesloten die voor valse data zorgt. Je schrijf "met kabel" alsof er eerst eentje was zónder kabel. Is die wel afgesloten ? Is de ontvanger wel uit de computer gehaald ? Of ligt 'ie ergens op kop met de sensor in de lucht en geeft hij nog data door ?

2) Je muis leest de ondergrond niet goed. Gladde en spiegelende oppervlakten zijn niet ideaal voor de moderne laser-muis. De ene kan daar beter me omgaan dan de ander. Probeer eens een muismatje te gebruiken, of plak een A4'tje op je bureau en gebruik die als muismat. Ook kan je nieuwe muis simpelweg stuk zijn. Een kras op de lens van de laser, of een sensor die niet goed functioneert. Maar in dat geval moet je naar de leverancier terug.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
+ als toevoeging
bij punt 1) Het is een laptop dus heeft een touchpad, die kan ook uitgeschakeld worden (zorgt er voor dat je ook niet per ongeluk die gebruikt). Zit in de muisopties.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
@LeonardN
Thanks. Goede aanvulling !