Is er een maximum ram snelheid dat een moederbord ondersteund?

Ik ben van plan om mijn pc (Dell inspiron 620) ram te upgraden. Er zit 4gb ram in met 1333 MHz en ik wil upgraden naar 8gb met 1600 MHz. Ik vroeg me af of er een maximum snelheid is die moederborden ondersteunen. Als dat het geval is wie kan mij helpen zoeken wat de maximum snelheid is voor mijn pc is? En als er een maximum van onder 1600 MHz is wat zou er dan gebeuren als ik alsnog die ram sticks er in stop?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Hardware
5.3K

Antwoorden (3)

Volgens de Expert van Dell Gaat er alleen 1333 MHz DDR3 non- ECC geheugen in, tot een maximum van 8 Gb.

In het beste geval zal je PC, als je sneller geheugen plaatst, niet werken.
rose
5 jaar geleden
De kloksnelheid wordt door een externe klok bepaald, en niet door het RAM, en zal lager dan 1333 MHz zijn. Als bij een RAM 1600 MHz genoteerd staat is dat het maximum. Het werkt ook op bijvoorbeeld 1000 MHz. Vergelijk het met een auto. Die heeft een maximum snelheid van zeg 150 km/u. Maar je kunt er ook 20 km/u mee rijden. Maar niet sneller dan 150 km/u.
Iets heel anders is, van de 8 GB kan in elk geval 4 GB geadresseerd worden Of je computer 8 GB kan adresseren hangt van de rest van de computer af. Je kunt er dus gewoon 8 GB in pluggen, en hopen dat je ook 8 GB kunt adresseren.
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
en zal lager dan 1333 MHz zijn Nee. De specificaties geven juist 1333Mhz op als max kloksnelheid
Als de vrager een 64bit OS draait kan je 8GB (en niet meer dan dat benutten) Lees de specs die roos geeft.
--Is er een maximum ram snelheid dat een moederbord ondersteund?--
Ja. En ook een maximale hoeveelheid.

--Er zit 4gb ram in met 1333 MHz en ik wil upgraden naar 8gb met 1600 MHz--
Die snelheid wordt dus niet door jouw moederbord ondersteunt.

--En als er een maximum van onder 1600 MHz is wat zou er dan gebeuren als ik alsnog die ram sticks er in stop?--
Dan gaat het draaien op 1333Mhz (er zit dus al het maximale in qua snelheid)

Aangezien je moederbord dualchannel is doe je er wel verstandig aan om 2x 4GB te kopen (je hebt sets). (ipv 1x 8GB).
En kan je dus beter 1333Mhz kopen omdat sneller zinloos is.

https://www.dell.com/community/Desktops-General-Read-Only/what-is-the-max-specs-of-a-dell-inspiron-620/td-p/4076582
===
Zoiets is dus perfect:

https://tweakers.net/pricewatch/355028/kingston-valueram-kvr13n9s8hk2-8.html
Toegevoegd op 17 april 2019 10:25: bron, tekst
LeonardN