Op welke van deze connectoren kan ik een beeldscherm aansluiten?

Picture for question
5 jaar geleden
in: Hardware
1.6K
BonBonvanJohn
5 jaar geleden
De aansluiting die Leonard al omcirkeld heeft. Dit betreft een aansluiting voor monochrome beeldschermen, hier kun je misschien nog wel aan komen op marktplaats of dergelijke site.

Antwoorden (2)

De onderste (op het plaatje zoals we hier zien de bovenste). Althans als je nog zo'n oude monitor kan vinden. En dan bedoel ik NIET een oude CRT met VGA aansluiting, dat is namelijk veel te nieuw voor wat je hier laat zien.

De PC zal als ik het goed zeg komen uit de jaren 80.

http://philipstorr.id.au/pcbook/showtell/show1.htm

Of je moet een adapter kopen als https://scanmagnetics.com/rgbdvi.html zodat je een vga monitor kan gebruiken.
Nog een adapter http://www.aiderry.com/html/product/adr-8219.html#
---
Bovenste links dus op het plaatje zoals we het op GV zien, of onderste rechts in realiteit (als ik het plaatje juist inschat qua wat onder en boven is).
Toegevoegd op 06 april 2019 19:08: tekst
Plaatje bij antwoord
LeonardN
5 jaar geleden
Met een adapter kun je zelfs de onderste TWEE gebruiken. Ik heb beiden nog wel gebruikt voor twee monitoren op één PC
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
BonBonvanJohn
5 jaar geleden
de onderste twee? de linker van de onderste is een parallelle aansluiting gebruikt voor het aansluiten van printers. Hoe wil je daar een beeldscherm op aansluiten? Bovendien betwijfel ik of dergelijke systemen twee beeldschermen aan kunnen
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Zit ik nou verkeerd te kijken?
De parallelle poort zit toch op de bovenste kaart?Er vanuit gaande dat de foto op zijn kop is genomen zoals het er naar uit ziet. Daar zie je de seriële en de parallele bus naast elkaar zitten. Beiden niet geschikt voor een monitor overigens. De andere kaart (dus die yegen die met die blauwe aansluitingen aan) is de videokaart, met daarop wel degelijk TWEE aansluitingen voor een monitor. Het zijn echter twee type aansluitingen maar voor de wat bredere aansluiting is een adapter nodig. Je kunt er overigens wel degelijk twee monitoren op aansluiten.
Dat kon toen ook al, maar was geen gemeengoed in die tijd. Ik spreek uit eigen ervaring. De kaart met de twee