Waar vind ik de Delete-knop op een Macbook Pro?

Op mijn Apple Macbook Pro zit geen Delete knop, zoals die wel zit op een Windows-laptop. Is er een manier om deze knop te activeren?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Hardware
6K
LeonardN
5 jaar geleden
Ja, zo heb ik ook een tijdje zitten loeren op een mac-toetsenbord :D

Het beste antwoord

Nergens of je kan de functie ervan krijgen door Fn+Backspace of Ctrl-D in te tikken.

====
https://www.appletips.nl/waar-zit-de-delete-toets/
Waar zit de delete toets op een Mac?
Waar zit de delete toets? is een van de meeste gestelde vragen door switchers die een Apple Macbook hebben gekocht. Het antwoord op de vraag is vrij simpel, er bevindt zich geen fysieke DEL toets op het toestenbord van je nieuwe Macbook.

Natuurlijk is het wel mogelijk een dergelijke 'DEL' actie uit te voeren en dat is mogelijk op twee manieren:

- Functie toets (fn) + backspace (boven enter)

- In sommige applicaties kan je ook gebruik maken van control-D.

De functie kan natuurlijk alleen geactiveerd worden wanneer een applicatie hierom vraagt of deze kan toepassen. Wil je bijvoorbeeld een applicatie geforceerd afsluiten volg dan deze tip.
====
LeonardN