Welke laptop kan ik het beste kopen om foto's en video's te bewerken?

Ik zou graag een nieuwe laptop kopen. Deze mag maximum 800 euro kosten en ik zou hiermee:
- Snel iets willen opzoeken.
- Foto's willen bewerken.
- Video's kunnen bewerken.
- Goede processor hebben.
- ....

Ik heb hier niet zo veel verstand van en ik wil niet iets kopen waar ik achteraf niet mee tevreden ben.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Hardware
1.7K

Antwoorden (3)

Dat kan met elke laptop.
Een trap maken en in je huis monteren gaat niet met alleen een zaag, of schroevendraaier, of hamer. Daar heb je een hele gereedschapskist voor nodig.
Een computer is nu juist zo'n universele gereedschapskist waar je van alles mee kunt doen.
De schakelaar standen van een kookwekker uitlezen. Een teller de tijd laten aftellen. En het resultaat op een display weergeven.
En een laptop van alles laten doen, als je het juiste programma er in zet.
Zelfs gebruiken als kookwekker.
5 jaar geleden
Veel game laptops zijn hiervoor geschikt, ook macbook pro is hier ideaal voor, maar gezien het budget is dit misschien niet de beste optie.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dan moet je op zoek naar betere laptops die veel geheugen en zware processor hebben, maar helaas kosten die veel meer dan 800 euro/ Een laptop die geschikt zijn:
https://www.bol.com/nl/p/lenovo-ideapad-330-17ich-81fl0072mh-laptop-17-3-inch/9200000098777522/?suggestionType=browse&bltgh=rhJdu-G8vTkpNBpWdN9JVA.1.9.ProductTitle(kost 849 euro bij Bol.com)
https://www.bol.com/nl/p/asus-vivobook-pro-n580gd-e4405t-laptop-15-6-inch/9200000098889367/?suggestionType=browse(kost 1279 euro bij Bol.com)

Maar je kunt ook op andere websites zoeken voor een nieuwe laptop of ga naar ICT-dealers zoals Forcsys, Mediamarkt, Coolblue(Amsterdam, Gronignen, Eindhoven of Rotterdam) of lokale dealers voor een nieuwe laptop. Bij lokale ICT-zaken ben je beter af met een advies, garantie en kun je laptop altijd laten repareren door ICT-medewerker.

Ik zou je adviseren voor een laptop met Intel I7 Core X(nieuwe generatie), 16 GB werkgeheugen, SSD-opslag van 120 tot en met 1000 TB, snelle videokaart met 4 of 8 GB werkgeheugen en vooral is Windows 10 Professional of Home erg goed. En een breedbeeldscherm is belangrijk zoals 17 of 20 inch is wat prettiger als je met video wil bewerken.
Er zijn ook gratis video of fotobewerksoftware aanwezig en die kun je ook via internet downloaden.