Wat betekend gedeeld GPU-geheugen?

Bij taakbeheer als ik op prestaties>GPU0 druk staat er linksonder verschillende gegevens. Die kun je zien op de bijgevoegde afbeelding. Ik heb een AMD Ryzen 5 2400G in mijn pc. Daarbij zit geïntegreerde 'Graphics'. Dat is de AMD Radeon RX Vega 11 Graphics. Nu is mijn vraag, wat betekend toegewezen gpu geheugen, gpu geheugen en gedeeld gpu geheugen. Betekend dat hoeveel GB je videochip heeft? Als dat zo is hoeveel GB heeft ie dan? Of is dat niet te zeggen bij een geïntegreerde videochip? Eigenlijk is mijn vraag hoeveel GB geheugen deze chip heeft.
Ik hoor het graag, alvast bedankt!

Picture for question
5 jaar geleden
in: Hardware
12.2K

Antwoorden (1)

Gedeeld GPU-geheugen zie je vaak bij geïntegreerde GPU-oplossingen. Het is het RAM geheugen van je PC wat naar gelang gebruik voor je CPU of voor je GPU gebruikt kan worden. Die 1GB toegewezen GPU-geheugen zal geheugen zijn wat altijd gereserveerd is voor de GPU aangezien de geïntegreerde Vega 11 geen eigen geheugen heeft.

"Eigenlijk is mijn vraag hoeveel GB geheugen deze chip heeft. "
Geen. Geen eigen geheugen iig.

Als je er zware games mee wil gaan spelen zal niet het (gedeelde) geheugen van de GPU het probleem zijn, maar de kracht van de GPU. Je kan dan beter een losse videokaart in je systeem steken.
LeonardN
5 jaar geleden
Thijs0
5 jaar geleden
Ah, bedankt voor het antwoord! Ja, dat was ik ook van plan om later te gaan doen.