Wat kan ik doen tegen te weinig schijfruimte?

Ik heb een aantal maanden geleden een pc gekocht waar ik games op speel maar toen ik Fortnite probeerde op te starten werkte het niet en ben ik er achter gekomen dat ik niet genoeg schijfruimte heb. Nu heb ik al een windows schijfruimteopruiming gedaan maar het werkt nog steeds niet. Ik heb erg weinig verstand van computers en ik weet niet wat ik nu moet doen om weer gewoon te kunnen spelen. Wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Hardware
2.8K
LeonardN
5 jaar geleden
Hoe groot is je harde schijf of SSD? Ik raad altijd aan om een SSD te nemen voor Windows en een paar apps en/of games en daarnaast een HDD (ingebouwd) van een terabyte of 2-3. Niet met losse schijven gaan rommelen.
Ritsuka
5 jaar geleden
Laat iemand met meer verstand van computers naar je pc kijken.
Die kan je helpen met kijken wat je ksn opruimen, en mogelijk een nieuwe harde schijf toevoegen.
Quidplura
5 jaar geleden
Je zou eens kunnen kijken of je er spellen op hebt staan die je op het moment niet speelt. Die zou je kunnen verwijderen. Als dit niet het geval is, zou je kunnen upgraden naar een andere harde schijf, maar gezien het feit dat je de pc pas een aantal maanden geleden gekocht hebt, zou daar het probleem niet moeten liggen.
paulus811
5 jaar geleden
Kun je aangeven hoe je erachter kwam dat het niet werkte vanwege te weinig schijfruimte? En wat dan, na de opruiming, de foutmelding is of wat er precies (niet) gebeurt?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Een makkelijke map om op te ruimen is de "Download" map. Deze wordt vaak over het hoofd gezien. Waarschijnlijk staat het installatie bestand van Fortnite ook nog op je pc in deze map.
Als je een map opent staat deze meestal aan de linker kant bij je favorieten. Je kan ook ccleaner gebruiken. Deze ruimt vele onnodige (tijdelijke) bestanden op die zowel windows zelf maakt als andere programma's. https://www.ccleaner.com/nl-nl/ccleaner (gratis)
Reddie
5 jaar geleden
@paulus811, inderdaad, hoe kwam hij erachter.
'' Ik heb erg weinig verstand van computers''
Ik kan me niet voorstellen dat een niet te oude pc te weinig schijfruimte heeft.
Mij laptop is ouder dan 5 jaar en heeft een opslagruimte van 150 GB (waarvan 90%vrij).
Het lijkt me sterk dat er spellen zijn die daar niet op passen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Misschien een nieuwe opslag ruimte koprn?

Antwoorden (2)

je kan misschien ccleaner proberen ik weet niet zeker of iik je daarmee 100% mee kan aflossen
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hi Iwan,
Waarschijnlijk komt dit probleem niet door dat je te weinig schijfruimte hebt maar omdat je te weinig RAM-Geheugen hebt. Als je naar de site https://www.ram-geheugen.nl/ kunnen zij jou helpen naar het zoek van het juiste ram-geheugen. Je hoeft alleen je modelnaam door te geven van je pc en zij zoeken het passende geheugen voor je uit.
In de onderstaande link vind je nog een video met uitleg over het installeren van ram-geheugen in je computer.https://www.youtube.com/watch?v=8twJCIRjq3U