Kunnen games de levensduur van je laptop verlagen?

ik heb een goede laptop maar als je games speelt verminderd de leeftijd dan van je laptop, Maar het zijn geen zware games

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Hardware
1.1K
Erna55
5 jaar geleden
Je laptop heeft een leeftijd die niet veranderd kan worden : bijv. maart 2013.
Je bedoelt mogelijk te vragen of de te verwachten levensduur verminderd kan worden.
LeonardN
5 jaar geleden
@Erna55
maart 2013 lijkt meer op een aankoop datum.
Als dat de aankoopdatum is dan is de leeftijd van de laptop 5 en een half jaar. De leeftijd verandert juist constant.
Erna55
5 jaar geleden
Natuurlijk !
Ik bedoelde te zeggen : de " geboortedatum" verandert niet.

Antwoorden (1)

Ja, alle gebruik welke zwaarder is dan de fabrikant voor ogen heeft vermindert de te verwachte levensduur van een laptop (dat zal je bedoelen ipv leeftijd). Het is vooral de warmteontwikkeling van de CPU en GPU en wat andere componenten die je eigenlijk altijd zo laag mogelijk wil houden.

Wat het in de praktijk betekent dat je wat webspelletjes speelt is niet te zeggen.
Wat je het beste kan doen is een programma als Open Hardware Monitor downloaden en installeren en eens kijken hoe warm alle componenten worden.
LeonardN