Kan ik een ander scherm met een hogere resolutie op een laptop installeren?

De lcd scherm van mijn laptop is kapot en ik heb research gedaan naar een nieuwe en ik heb een scherm gevonden van 1920x1080 en wat ik origineel had was 1366x768 beide 15.6 inch mijn vraag: kan je de scherm installeren i.p.v de originele 1366x768?
https://www.replacedirect.nl/product/P0114196/156-inch-lcd-screen-1366x768-glans-30pin-edp/pn/B156XTN04-0.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=shopping_adc&gclid=CjwKCAjw2_LcBRBYEiwA_XVBU_txSICfz665hC0NS3gvASdODIS4je61kO9O9_ZLTxQQuezVZSH0rRoCCukQAvD_BwE
https://www.replacedirect.nl/product/P0172495/156-inch-lcd-screen-1920x1080-glans-30pin-edp/pn/N156HGE-EB1+REV-C1.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=shopping_adc&gclid=CjwKCAjw2_LcBRBYEiwA_XVBUzCo8VWpvEEDHoZurugExU9nzpdd1MdoW7hYZ04pYyFtNUKeupKxUBoCq0wQAvD_BwE

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Hardware
1.8K
gvrox
5 jaar geleden
De eerste vraag is of het nieuwe paneel wel exact dezelfde afmetingen heeft, en of de aansluiting naar de laptop op precies dezelfde plaats zit. Tenslotte is het de vraag of de laptop kan weten dat er een paneel met een andere resolutie inzit; een monitor kan een laptop of computer vertellen welke resolutie het scherm heeft, omdat er meer electronica in zit dan alleen het paneel.
LeonardN
5 jaar geleden
Welke laptop heb je?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Alles (aansluiting,afmeting) is hetzelfde behalve de resolutie
LeonardN
5 jaar geleden
Welke laptop?

Antwoorden (2)

Als je het heb over een losse monitor aansluiten op je laptop dan is dit geen probleem, je kan op de laptop dan instellen dat alles afgebeeld moet worden op deze losse monitor. (het hoeft ook geen 15.6 inch te zijn in dat geval maar mag ook 19 inch zijn bijvoorbeeld)

Als je het hebt over je laptop repareren door het scherm te vervangen dan zal het denk ik ook geen probleem zijn maar wordt het sowieso wel een lastig verhaal.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik neem aan dat het wel kan op een laptop want het is precies het zelfde als de originele maar dan een andere resolutie en de 1920x1080 is toch beter dan de normale die ik heb?
LeonardN
5 jaar geleden
Stel even dat het de goede is voor jouw laptop. Dan zullen games daarna slechter lopen op native resolutie.
Volgens deze site niet (staat in de waarschuwing).

De site geeft schermen die goed moeten zijn voor jouw laptop als je de juist resolutie kiest.
LeonardN