Welke voeding hoort bij mijn PC?

Hallo, ik heb een pc die crashed ik verwacht dat het aan de voeding ligt maar welke voeding moet ik nemen? dit zijn de specificaties:
CPU:
Intel Core i5-4440 Boxed
Moederbord:
ASRock H81M-DGS
Grafische kaart:
MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB
interne hardeschijf:
Seagate Barracuda, 1TB
geheugen intern:
Kingston HyperX Beast KHX24C11T3K2/8X
Voeding:
be quiet! Pure Power L7 430W
SSD:
Samsung 850 Pro 128GB
Alvast bedankt!!!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Hardware
1.3K
LeonardN
5 jaar geleden
Kan je zeggen hoe je crashed?
Koop eens een wattmeter, kan je zien hoeveel je verbruikt.
gvrox
5 jaar geleden
Waarom verdenk je de voeding ? In je eerdere vraag heb je ook niet vermeld welke blue screen error je kreeg.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dat weet ik ook niet het zou ook nog aan de behuizing kunnen liggen ben ik achtergekomen want als ik kijk heeft elke behuizing standaard 3 of 4 ventilators en ik heb er maar 1 maar mijn behuizing is te klein om er nog een bij te stoppen
En de Blue Screen snap ik ook niet want bij google chrome crashed hij en ik kon gta5 spelen maar nu alleen nog maar fortnite maar wel gwn op degelijke settings en 60 fps
dus ik vind het erg lastig om het te bepalen
LeonardN
5 jaar geleden
Installeer een programma als Open Hardware monitor en check je temperaturen.
Als je BSOD krijgt is het vaak niet je voeding. Als het je voeding is klapt je PC meestal direct naar een restart.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik ben er zelf achteraan gegaan en heb gemerkt dat het aan mijn ram ligt want mijn ram gebruikt 1.65 v en dat kan mijn cpu niet aan die kan maar maximaal 1.5 v
Bron pcpartpicker dat zegt: The Kingston - Beast 8 GB (2 x 4 GB) DDR3-2133 Memory operating voltage of 1.6 V exceeds the Intel Haswell CPU recommended maximum of 1.5 V+5% (1.575 V). This memory module may run at a reduced clock rate to meet the 1.5 V voltage recommendation, or may require running at a voltage greater than the Intel recommended maximum. En als iemand nog weet hoe ik dit moet aanpassen in mijn h81m-dgs bios hoor ik het graag.

Antwoorden (1)

Jouw pc is minimaal 460 W nodig. Dus het kan zeker wel aan de voeding liggen. Ik zou minimaal een 550 W voeding kopen.