Wat maakt een Fritzbox modem tot een 'international edition'?

Fritzbox levert van vrijwel ieder modem een 'international edition', maar ik zie ook landspecifieke versies. Wat is het verschil tussen een NL of DE versie of International versie van een modem?

paulus811
5 jaar geleden
in: Hardware
3.4K

Het beste antwoord

Het beste kun je zelf per model naar de verschillen kijken, bijvoorbeeld op tweakers.net.
Vergelijk ik bijvoorbeeld Fritz!box 7430 Nederlands en Internationaal dan zijn de verschillen:

NL
5 Ghz-ondersteuning. Modemtype: 3G.

Internationaal
Geen 5 Ghz-ondersteuning. Modemtype: ADSL Analoog, ADSL ISDN, ADSL2 Analoog, ADSL2 ISDN, ADSL2+ Analoog, ADSL2+ ISDN, VDSL2. IPv6 ondersteuning en VoIP ondersteuning.

Fritz!Box 7490 Duits of Internationaal: enige verschil Annex-A voor Internationaal.

De versie voor de Duitse markt maakt gebruik van een ISDN-interface voor spraak. Voor de Oostenrijkse en Zwitserse markt maakt de spraakinterface gebruik van traditionele POTS en heeft deze ook een Duitstalige gebruikersinterface. De internationale versie heeft een meertalige webinterface en heeft ondersteuning voor POTS en meestal ISDN voor spraak. Hoewel de laatste twee versies zowel de meest voorkomende ADSL Annex A POTS als ADSL Annex B ISDN ondersteunen, biedt de Duitse versie hardware-ondersteuning voor alleen Annex B, die de enige is die in Duitsland wordt gebruikt, met extra ondersteuning voor Annex J in nieuwere modellen.
SimonV
5 jaar geleden
paulus811
5 jaar geleden
Dank je. Ik had op tweakers met een ander modem ook de vergelijking gemaakt, maar zag bij dat model geen verschillen. Dit is duidelijk.