Waarom zie ik geen optie waarmee ik bestanden op mijn externe harde schijf 'WD2500i032' kan zetten?

Als ik deze aansluit op mijn computer zie ik nergens waar ik mijn bestanden erop kan zetten. Hij is wel goed aangesloten omdat ik na het downloaden van 'WD discovery' zie dat hij geregistreerd is, en na een uitgebreide test met dat programma beweert hij dat er ook geen fouten in de schijf zitten.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Hardware
2K
TurfGraver
5 jaar geleden
Windows computer?
Staat schijf niet bij mijn computer?
svetivlas
5 jaar geleden
Als de schijf geinstaleerd is als "nieuwe hardware" moet hij volgens mij in "computer/mijn computer/deze computer staan als een letter bv D F H of zoiets. Mijn externe heet "J ".

Antwoorden (2)

Als het goed is kun je in verkenner de schijf zien met de rechtermuisknop kun je mappen maken en bestanden kopieëren en plakken. Dus bijv. Foto 1 rechtsemuisknop kopieëren dan naar verkenner en externe schijf openen dan rechtermuisknop en plakken. Succes!!

Groet Leo
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedankt voor je reactie lionhead, ik kom hier alleen denk ik niet heel ver mee.
Hij staat namelijk niet in de verkenner.. (terwijl hij wel aangesloten is)
https://imgur.com/BHLMefH
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Beste Michiel. Ik zie je schijf toch staan als schijf-letter c in de data lifeguard software?
Dit is toch niet dezelfde als je opstart c-schijf van je pc?
Mijn inziens moet je dus de schijf-letter van je externe wd veranderen naar een ander schijf-letter die nog niet in gebruik is (geen c)
Er zijn een paar mogelijke oorzaken:
De schijf heeft nog geen partitie en is nog niet geformateerd. Deze zal je dan eerst moeten formateren (hoe dit moet kan je op internet vinden).
Dit lijkt me niet het geval; WD leverd de schijven "gebruiksklaar" af, geformateerd dus.

Het tweede, en ik verwacht dat dit de oorzaak is, is dat de WD-schijf een schijf-letter heeft die al in gebruik is door je windows systeem. Dit kan je zien onder windows om op start te klikken en daarna "create and format hard disk partitions" in te typen of te zoeken. Daar staan al je gekoppelde schijven geregistreerd en schijf-letters benoemd. Daarin kan je dus ook zien of jou wd-schijf een "dubbele" schijf-letter heeft.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedankt voor je reactie Tjeerd,
Ik zie hem helaas niet staan: https://imgur.com/ZtT6Qq4
Hij is wel aangesloten.... https://imgur.com/KEcw5xQ
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Oké, hoe verander ik dat?