Waarom is mijn fps zo laag?

Afgelopen zomer heb ik bij de mediamarkt een laptop gekocht. Het was een showmodel dus ze hebben hem helemaal gebruiksklaar gemaakt. Toen ik na een 2 maanden gamen en intensief gebruik voor school merkte ik dat ik in veel games de kwaliteit naar beneden moest doen omdat mijn fps steeds lager werd. Nu krijg ik in games zoals Rocket League of Counter-strike: Global Offensive maar 30 fps op de aller laagste settings. Ook merk ik dat mijn videokaart heel erg warm wordt tijdens het gamen. Als ik midden in een game zit dan kan het dat de temperatuur oploopt naar 100°c en wanneer ik niks aan heb staan kan het dat het al 50°c wordt.
Ik heb al van alles geprobeerd maar niks werkte. Toen ben ik in een schoolvakantie terug naar de mediamarkt gegaan om verhaal te halen. Zij hebben toen mijn laptop getest met een hardware test maar daar kwam volgens hun geen speciale dingen uit. Ook hebben ze alle drivers geupdate maar het hielp niet. Toen hebben ze windows opnieuw geinstalleerd. En ik probeerde weer wat games en ik had zelfs nu wat mindere prestaties in verschillende games.

De laptop waar het om gaat is de Asus ROG-GL552VW-CN471T
Dit is het linkje naar de tweakers website met alle specificaties:
https://tweakers.net/pricewatch/482577/asus-rog-gl552vw-cn471t/specificaties/

Picture for question
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Hardware
3.3K
LeonardN
5 jaar geleden
100 graden op je GPU is niet best. Ik weet niet wat de mediamarkt heeft getest, maar als ze daar niet achter zijn gekomen hebben ze weinig boeiends gedaan.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
100 Graden is zeker niet goed. Als ik het goed lees wat dit eerst een test model. wat zou kunnen is dat de koelpasta een beetje oud is geworden of uitgedroogd, door de lucht in de mediamarkt (gewoon een gokje).
Ik raad je dan toch maar aan om je koelpasta te veranderen van je laptop. je zou dit zelf kunnen doen als je een beetje weet over pc's. Maar anders zou ik het toch eventjes bij een computer winkel vragen of die het kunnen veranderen voor een paar euro's.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik denk dat de ventilator kapot is. Coolpasta zou ook kunnen maar meestal is de fan het probleem. Groetjes Leo

Antwoorden (2)

Ik denk dat de ventilator kapot is. Coolpasta zou ook kunnen maar meestal is de fan het probleem.

Groetjes Leo
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Misschien moet je de koelpasta op je processor vervangen of je koeler te vervangen