Wat is de beste harde schijf voor een dell inspiron 580?

Ik heb een dell inpiron 580 met een kapotte harde schijf (Seagate Barracuda 7200.12 1TB), ik wil deze vervangen alleen wordt deze harde schijf niet meer gemaakt.
Hierbij heb ik een paar vragen:
- Hoe kan ik weten of ik een compatibele harde schijf heb gevonden?
- Heb ik HDD of SDD nodig? (voor normaal gebruik)
- Kan ik ook een externe harde schijf gebruiken als een interne harde schijf.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Hardware
1.2K

Antwoorden (1)

Elke 2.5 inch HDD past in jouw laptop. Het maakt verder niet uit of je een HDD of SSD gebruikt, een SSD is wel aan te raden aangezien deze vele malen sneller is dan een reguliere HDD. Enige nadeel ervan dat deze duurder zijn per GB. Maar het voordeel is dat je laptop snel opstart en je programma's ook. Een externe HDD kun je helaas niet gebruiken als interne HDD.
Nog een linkje voor de SSD en HDD. Op deze site kun je gelijk de beste prijs vinden.

https://tweakers.net/categorie/674/solid-state-drives/producten/

En

https://tweakers.net/categorie/50/interne-harde-schijven/producten/#filter:q1YqSExPDc6sSlWyMjQw0FEqKMpMTvXNzFOyAnKKC1KT3TJzSlKLipWsqpUsjA1BVFlijpJVtJKhhaGRUmxtbS0A
Toegevoegd op 23 mei 2018 07:39: tekst
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Met 3Gb SATA in zo'n Dell valt de snelheid van een SSD t.o.v. een HDD een beetje tegen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
"Elke 2.5 inch HDD past in jouw laptop."
2,5" IDE past niet, 2,5" SAS past niet, 2,5" SCSI past niet, het zijn allemaal 2,5" HDD's maar passen niet...
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
dank je voor je snelel reactie!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik heb nog een oude interne harde schijf liggen (Hitachi Travelstar 5K1000, 1TB), zou dit ook werken?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@Daan8012, ja, die Hitachi past.