Waarom valt laptop uit als hij ongeveer 2 minuten op batterij staat?

Hallo

ik heb een hp laptop en er is geen probleem als deze op netstroom is, maar wanneer deze volledig is opgeladen en ik haal de stekker eruit, dan kan je nog ongeveer 2 minuten verder werken en dan valt hij uit (geen stand-by of slaapstand). Je hoort zelf een 'tik' als hij uitvalt.

Ik heb al windows 8.1 herinstalleerd, maar het probleem is niet verholpen.

Windows geeft geen fout aan de batterij en de batterij percentage daalt niet zo snel.

Zou de batterij kapot zijn, als dat het geval is, dan zou hij toch super snel plat gaan en uiteindelijk uitzichzelf uitschakelen? Of niet?

Alvast bedankt!

5 jaar geleden
in: Hardware
1.2K
Amadea
5 jaar geleden
Hoe oud is ie? De batterij kan zijn versleten.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Op welk batterij niveau is er ingeregeld dat je laptop afsluit?
Als je batterij stuk is kan het verloop heel snel / raar gaan.

Antwoorden (1)

soms als de batterij kapot is weet windows dat niet zo goed. de batterij is aan vervanging toe als je de laptop veel gebruikt zonder netstroom. als de laptop onder garantie valt dan kan je hem gratis opsturen naar de leverancier van de laptop. anders kan je gewoon je batterij en het model opzoeken.