Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

welke harde schijf in mijn computer is dit?

ik weet dat er oude HDD bestaan die nog met een naald werken en anderen die gewoon zoals een geheugenstick werken... wat ik wil weten of dit schijfstation nog zo'n oude HDD is of een andere. mijn laptop is een DELL D620

Picture for question
6 jaar geleden
in: Hardware
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dat is een oude schijf. De nieuwe schijven heten SSD's (Solid State Drives) en deze werken elektronisch net zoals 'de schijven die als een geheugenstick werken'.

Het laptopmodel is vrij oud, dus het is onwaarschijnlijk dat het een SSD is.
Het enige wat ik kon vinden over mogelijke standaard SSD's in de Dell D620 is dat deze de Toshiba MK8009GAH heet. Natuurlijk kan er handmatig een andere schijf in worden gedaan, maar dan had je het zelf wel geweten :)

Ook praten ze in de bron over een toerental (rps) wat alleen voorkomt bij een HDD omdat deze daadwerkelijk draait.
Jouw schijf is dus een HDD.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 26 maart 2018 10:04: tekst
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het modelnummer staat er gewoon bij: ST910021AS
https://tweakers.net/pricewatch/122270/seagate-momentus-72001-st910021as-100gb/specificaties/
Het is een ATA-device. De originele schijf. Toen waren er nog geen SSD's. SSD's zijn zover ik weet enkel SATA of SCSI.
Het is dus een hardeschijf (met naald). SSD's zijn overigens geen hardeschijven. Er zijn dus niet twee type schijven. Je hebt HDD's en SSD's.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 26 maart 2018 10:43: tekst
LeonardN
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding