Kan ik mijn laptop opblazen als ik hem aansluit op een plasma TV ?

Heb een plasma tv en heb hier mijn laptop op aangesloten via een HDMI kabel, nu is mijn laptop opgeblazen (startte niet meer op).
Tweede laptop via dezelfde HDMI kabel aangesloten op HDMI1 en nu ook tweede laptop opstartproblemen...

Volgens mijn vader is een plasma TV niet geschikt om met een HDMI kabel als monitor te dienen.

Aan de kabel ligt het niet, heb een andere geprobeerd.

Is het wel compatibel ?

Of geeft de TV kortsluiting naar de laptop ?

Ik durf er geen derde laptop op aan te sluiten want dadelijk gaat die ook kapot...

Hoop dat iemand hier iets over weet.

6 jaar geleden
in: Hardware
1.3K
LeonardN
6 jaar geleden
Heb al jaren mijn PC aan meerder plasmaTV's hangen via HDMI.

Antwoorden (1)

"Kan ik mijn laptop opblazen als ik hem aansluit op een plasma TV ?"

Ja dat kan, maar de conclusie daaruit kan nooit zijn dat dat aan plasmaTV's ligt, als dat het geval was zou het hele internet mee volstaan. Ik heb zelf jaren meerdere PC's aan meerdere plasma's gehangen zonder enige problemen.

Het kan in theorie wel zo zijn dat de TV die jij specifiek gebruikt het probleem veroorzaakt, maar de schuld leggen bij plasmaTV's in het algemeen kan nooit kloppen.

Toegevoegd na 10 uur:
"Volgens mijn vader is een plasma TV niet geschikt om met een HDMI kabel als monitor te dienen."

Is dus totaal niet waar. Je kan willekeurig elke PC/laptop op elke plasmaTV aansluiten.
LeonardN
6 jaar geleden
Shiny220
6 jaar geleden
Het is een vrij simpele HP laptop Probook 4520s en de TV is Panasonic 50 Inch.
Misschien trekt de TV teveel stroom? Zou een kortsluiting in de HDMI ook kunnen? En zo ja, geld dat dan voor beide HDMI aansluitingen of slechts voor HDMI1 / HDMI2 ?
escape
6 jaar geleden
Waarom geef je antwoord als je er geen zinnig woord over kunt zeggen? Mindumipje en ik zal je antwoord melden als antwoordvervuiling.
Shiny220
6 jaar geleden
@escape; Gaat dat over mij ?
LeonardN
6 jaar geleden
@escape Geef maar aan wat niet klopt.
escape
6 jaar geleden
Vraag: Er ligt water in mijn huiskamer. Kan het zijn dat mijn dak lekt?
Antwoord: Ja, dat kan, maar de conclusie kan nooit zijn dat het aan de daken ligt, als dat het geval was zou iedereen verzuipen in zijn huis.
Het kan in theorie wel zijn dat in jouw specifieke geval jouw dak lekt, maar de schuld leggen bij alle daken in Nederland kan nooit kloppen. En hoeveel is de vraagsteller nu opgeschoten met zijn/haar probleem?
LeonardN
6 jaar geleden
"En hoeveel is de vraagsteller nu opgeschoten met zijn/haar probleem?" Welnu. Let op wat de vader van de vrager voor conclusie trekt:
"Volgens mijn vader is een plasma TV niet geschikt om met een HDMI kabel als monitor te dienen."
Dat is een algemene gevolgtrekking op 1 of 2 gevallen waarvan we niet eens zeker weten of deze überhaupt wel veroorzaakt zijn door de plasma-tv Misschien had dit ook gebeurd zonder aansluiten, of met het aansluiten van elk soort tv of is de hdmi-kabel debet aan het verhaal. Wat de vrager nu dus hopelijk inziet (en opgeschoten is) is dat wat de vader beweert niet volgend is en niet kloppend. Als deze ooit een andere tv, hdmiI-kabel en laptop heeft kan deze met een gerust hart de drie op elkaar aansluiten. "Vraag: Er ligt water in mijn huiskamer. Kan het zijn dat mijn dak lekt?"
Dat is niet vergelijkbaar met de vraag zoals gesteld. Dit is wat de vrager ongeveer vraagt.
"Vraag: Kan het dat mijn huis onder water staat omdat ik er een groen dak op heb zitten?....
Mijn vader zegt dat groene daken geen regen tegenhouden en altijd zullen lekken." Dan zou ik inderdaad dezelfde angel uit de gedachte van de vrager proberen te halen. Het ligt niet aan groene daken, het kan zijn dat toevallig jouw groene dak lekt. Dat is een specifiek pech geval ipv het zwart maken van groene daken, of zoals de vader van de vrager doet, het zwart maken van plasma-tv's als tweede monitor. Wat inderdaad een probleem is, is dat de vrager geen lekkere vraag formuleert. De betere vraag zou zijn:
"Mijn laptop doet het niet meer na het aansluiten op een (plasm)tv met hdmi. Kan dat daaraan liggen en hoe kom ik er achter of dit het probleem wel of niet veroorzaakt?"
... toevoeging
Zijn plasma-tv's geschikt om als tweede beeldscherm te hangen (elektrotechnisch gezien, nog even afgezien van het inbrandprobleem). Je kan je laptop ten alle tijden hangend aan elk apparaat opblazen, dus dat ie een vreemde vraag in mijn ogen. En die is makkelijk en correct te beantwoorden met "ja dat kan".