Waar ligt de ooraak nu van een SD-kaartje die plots niet meer ondersteund is?

Hallo

Ik heb een smartphone, als ik daar een sd-kaartje insteek, dan gebruik ik die voor foto's, muziek, screenshot... (net zoals iedereen).

Momenteel heb ik al 4 (gesneuvelde) sd-kaartjes (respectievelijk):
Sandisk 8GB
Samsung Evo 32GB
Sandisk ultra 32GB

Ik krijg plots een probleem met screenshots en foto's op te slaan op mijn sd-kaartje via mijn gsm. Als ik die herstart, dan krijg ik de melding dat het kaartje niet meer wordt ondersteund. Ik haal het kaartje uit en steek hem in de pc en onmiddellijk krijg ik de melding dat hij moet geformatteerd worden. Als ik dat laat gebeuren, dan krijg ik de melding dat het formatteren niet kan worden voltooid.

Dus zit ik vast. Ik koop dan maar een nieuw kaartje, maar na minder dan een jaar krijg ik hetzelfde probleem...
Dit is zo al 4 keer gebeurd en nu begin ik me echt af te vragen waar de fout nu zit. Volgens mij zijn de kaartjes helemaal niet kapot, maar moet er toch ergens een fout zitten.

Waar zit de fout nu?

Bedankt

6 jaar geleden
in: Hardware
1.1K
dudemeister
6 jaar geleden
- Het kan ook zo zijn dat je toestel ,aar kaartjes ondersteunt tot 8Gb bv
- In-uithalen van kaartjes is ook niet bevorderlijk
- foto's nemen veel ruimte in op een SD, denk eens aan een online opslag - ik gebruik zelf Flickr - gaat volautomatisch en is gratis, ik schiet foto's, als ik bij een WiFi punt ben load die ze op, geen dataverbruik dus - opslag tot 1Tb - dat zijn plm 1,6milj foto's met de juiste instelling
capthavoc
6 jaar geleden
Hoe formateer je de kaartjes ? FAT 32. ? ik kan me voorstellen dat je pc de zaak als NTFS wil formateren en dat lukt niet als de partitie FAT 32 is

Antwoorden (2)

De fout zit dan in je smartphone, misschien een minieme stroomonderbreking die het proces verstoort. Zoveel foute sdkaartjes is geen toeval meer.
Ik neem aan dat je nog steeds dezelfde telefoon gebruikt die al de 4 kaartjes liet sneuvelen?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het zit mogelijk in de smartphone. Die SD-kaartjes zijn duur zat, dus laat er even een specialist maar kijken. Misschien dat iets simpels is. Maar op afstand kan ik niets over roepen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik lees net dat niet aan de smartphone kan liggen, dan blijft over peopleware en slijtage van de sd-kaartjes. Dus de chips op de sd-kaartjes raken vermoeid en de kaartjes zijn gewoon versleten. Als het peopleware of software is, dan moet je de vraag maar in een andere rubriek stellen.