wat is beter/sneller intel core I5 en 8 gb intern geheugen of intel core I7 en 4 gb intern geheugen?

6 jaar geleden
in: Hardware
1.5K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wat wil je gaan doen ermee? In de regel is een i7+4GB sneller dan een i5+8GB. Totdat je bij een proces geheugen tekort komt en de HDD er aan te pas moet komen. Je kan overigens zo voor een paar tientjes extra zelf 4GB erbij zetten (of de 4GB vervangen voor 8GB). Klik en klaar.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat ligt ook een beetje aan de specificaties van de onderdelen en (zoals MrTomaat al zei) wat je er mee wil gaan doen
snelgoed
6 jaar geleden
Dat is waar. Bedankt. Heb ik nog een vraagje : waarom is dit een reactie en geen antwoord? Ben gewoon nieuwsgierig. Met antwoord kun je toch punten verdienen? Of kan dat ook met reacties?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het is een reactie omdat er geen goed antwoord te geven is, je kan beter mijn wedervraag beantwoorden. Wat ga je ermee doen? Er zijn nogal eens gamers die niet eens weten dat een videokaart veel belangrijker is dan dit alles.
snelgoed
6 jaar geleden
Gewoon gebruik en pinnacle
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
i7 kopen en dan RAM upgraden.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
jjjgrootjjjgroot
Als je niet meer gebruikt dan 4GB dan de i7 Als je wel meer gebruikt, zou ik toch voor de i7 gaan en meer gdheugen toevoegen. Een i5 upgraden naar i7 gaat nl niet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een threadripper kost ongeveer 1000 euro. Bedoel je niet Ryzen 5 of 7? @jjjgroot
Een desktop i5 is gewoon te vervangen.

Het beste antwoord

Als je niet meer gebruikt dan 4GB dan de i7 Als je wel meer gebruikt, zou ik toch voor de i7 gaan en meer gdheugen toevoegen. Een i5 upgraden naar i7 gaat nl niet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het hangt ervan af hoe goed de i5 is. Ik zou voor de Ram gaan. Een goede i7 is duur en een goede i5 een stuk minder duur.