Kan mijn laptop virtual reality aan?

Hallo allemaal,

Ik zou graag willen weten of mijn laptop virtual reality aankan.
Zelf heb ik al wat onderzoek gedaan en op het internet staat via de officiële artikelen dat je minstens een Nvidia GTX 1060 nodig hebt om VR aan te kunnen op een laptop.
Alleen wil graag weten of dit echt zo is of dat het alleen maar wordt gezegd omdat het zeker weten daar goed mee werkt.

Volgens de officiële Oculus rift test zal mijn laptop het aankunnen, maar ik wil het eigenlijk wel eerst voor de zekerheid weten.

Zelf heb ik in augustus een ASUS ROG GL553VD-DM665T aangeschaft.

Kortom, is het mogelijk dat mijn laptop virtual reality (HTC vive / oculus rift) aankan of gaat dat niet lukken?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Hardware
1.3K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat zal ook erg afhankelijk van het spel zijn. Op smartphones werkt het ook. Maar de games op pc zijn veel zwaarder. Het is dezelfde vraag als kan ik gamen op mijn laptop. De vraag is dan ook; welke game?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De vraag is in mijn ogen onhandig gesteld. Je hoeft maar 1 spel te vinden op de laagste setting en het antwoord is ja. Het antwoord is dus feitelijk Ja, maar het kan dan nog als een deceptie eindigen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wagenziekte tijdens VR komt van een aantal dingen zoals lag en te weinig FPS, maar volgens mij vooral vanwege de beweging die je ziet maar niet fysiek ervaart. Dat het door lage settings kan komen heb ik echter nog nooit gehoord. Sommige mensen hebben er altijd last van, sommige relatief aan de spellen die ze spelen en anderen hebben er zelden of nooit last van.

Het beste antwoord

Ja dat kan aldus:

(Tegenwoordig zijn laptop en desktop grafische kaarten eender maw er is geen m versie meer).
https://www.youtube.com/watch?v=S0WkHv6a4Tc
https://www.youtube.com/watch?v=kiOKgbz5Dfg
http://www.trustedreviews.com/reviews/nvidia-geforce-gtx-1060-performance-overclocking-and-vr-page-2

Er zit wel een "maar"aan, VR vraagt veel van je systeem en spellen zullen dus vaak op lagere settings moeten (waar nonVRgames vrij hoog kunnen met een 1060). Fans zullen vol blazen en bepaalde laptops lijken problemen te hebben:
https://www.reddit.com/r/oculus/comments/507gpw/psa_dont_buy_these_msi_vr_ready_laptops_if_you/

Je zit dus wel op het randje van wat kan, dus ja je laptop kan het aan, de vraag is in hoeverre je er tevreden mee zal zijn.

Toegevoegd na 1 dag:
Ah. Met dank aan NoteToSelf

Mijn antwoord is volledig gebaseerd op de 1060 niet de 1050 die in jouw laptop zit.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik snap je argument niet. Als jouw setup het makkelijk haalt in hoge settings, hoe kan je dan daarmee bewijzen dat een ander het niet zou kunnen halen met lage settings? Het gaat overigens om een 1060. Neem de lichtste VR-game, zet deze op de laagste settings en het moet lukken zo bewijzen ook de links die ik geef. Het kan wel. Het zal niet gelijk zijn aan de ervaring die jouw setup geeft. De laptop zal geen 300watt trekken, het heeft immers ook niet de componenten die jij hebt. Kijk deze video, mij viel direct het geluid op van de fans die vol blazen.
https://www.youtube.com/watch?v=kiOKgbz5Dfg
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nee, hij zegt dat het volgens Oculus moet lukken met een 1060, maar zegt zelf een ROG te hebben van het type GL553VD-DM665T en die heeft een 1050. Antwoord aangepast. Ik kan hier heel kort over zijn:.... Ik kan niks met dat vergelijk. Virtual Reality gaat vooral om de immersie die je bereikt doordat je gezichtsveld veel groter is en je hoofdbeweging getracked wordt. Het vergelijk dat jij probeert te maken is meer een als, GTA V is enkel GTA V als je het minstens op high settings zet/kan spelen. Je maakt een subjectieve waardering en presenteert dat als een soort feitelijkheid. Ik stel dat VR=dit en dat (persoonlijke mening). Het punt is enkel te bewijzen dat de vrager met X-systeem VR kan bereiken. Dus met een VR-headset minstens 1 spel draaiende kan krijgen. Dat zou kunnen met een 1060 (zie alle links). De vraag ging echter om een 1050 waar ik dus net pas achter ben.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Je kunt ook vragen of je met een auto op twee wielen balancerend kan rijden, ja dat kan. Heb je dan het ultieme rij-ervaring gevoel…? nee dat niet." Precies dat is mijn punt. (dus dat laat exact zien waarom we het niet eens zullen worden). Als het kan hoe slecht ook is het antwoord nu eenmaal ja. En de vrager vraagt enkel of het kan, niet of het de ultieme ervaring gaat geven, of de ervaring die jij, Oculus, of Google cardboard voor ogen hebben/hadden. "best mogelijke setting moet spelen "
Kijk ik heb ook een behoorlijk hoge grens van wat ik visueel acceptabel vind. Echter weet ik wel dat dat een persoonlijk verhaal is, daarom scheid ik altijd wat 'kan' en wat ik vind dat 'zou moeten'. Zeker als de vraag zodanig is gesteld. Het is verder geen probleem die persoonlijke mening aan het verhaal/antwoord toe te voegen, het is echter niet zo dat iets niet kan omdat ik (of jij, of een contentmaker) het niet "je van het" vinden.