Waarom werkt USB webcam niet met USB Hub?

USB 2.0 Hub met 10 porten, bij behorend power adapter 5V zit er ook op maar als ik webcam op aansluit doet webcam het niet goed , een vaag beeld op de minimal resolutie , sluit ik hem direct op USB port van PC werkt hij na behoren 1920x1080p, muis en toetsenbord werken allemaal met USB Hub, of moet er soms 12V op?

Picture for question
6 jaar geleden
in: Hardware
3.6K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zat er een adapter bij? De beschrijving heeft het over een 12volt adapter, dus lijkt me 5 te weinig. Staat input spanning aangegeven op usb extender zelf? Zo ja houd die spanning aan. Alz er 12volt staat en je gebruikt 5, is dat te weinig.

Antwoorden (2)

Zat er een adapter bij? De beschrijving heeft het over een 12volt adapter, dus lijkt me 5 te weinig. Staat input spanning aangegeven op usb extender zelf? Zo ja houd die spanning aan. Alz er 12volt staat en je gebruikt 5, is dat te weinig.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
koraal19
6 jaar geleden
er zat een 5V adapter bij veder staat niets op extender zelf,op internet hebben ze overal over 5V
Typische gevalletje van de verkeerde USB hub. Je ziet dat de "throughput" 480Mbit is, maar jouw verlengdoos deelt die snelheid vast op door het aantal aantal poortenmet weinig dynamische bandbreedte verdeling. Dus zoek een hub die bij je doeleind past, want ik weiger te geloven dat je al die 10 USB connecties nodig hebt. De wat duurdere modellen met wat minder aansluitingen zijn zogenaamde multi-TT’s* USB hubs, en dat is precies wat je moet hebben als je meerdere web-cams aansluit via een HUB, want die verdelen de bandbreedte niet volgens een vast gegeven, maar alloceren dat dynamisch per poort. Het technische verhaal achter deze TT’s is iets te ingewikkeld om dat uit de doeken te doen hier, maar google het en je vindt een schat aan informatie waarom wat ik hierboven beweer zo is….

* TT = Transaction Translator

In de bron staat een review van zo’n zogenaamde multi-tt HUB.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
koraal19
6 jaar geleden
bedankt voor je antwoord,ik had hier voor en anderen hub met 4 poorten maar geen multi-TT’s type ,daar had ik zelfde problemen mee, al sluit ik de webcam aan en USB verleng kabel heb zelfde problem,ik denk ook niet dat aan voltage ligt want 5Volt is een standaard maar bandbreedte lijk me wel een oorzaak
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bandbreedte is ook de oorzaak, dat verklaart dat de camera naar 1280x720xlousy fps gaat i.p.v. 1920x1080 Multi TT's is hier het magische woord.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Luxe webcam is dat, met 1920x1080. Of loop ik achter en is dat normaal anno 2017?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verlengkabel, kan een ordinaire bos koperdraad ook al een maximale bandbreedte hebben? Daar zit toch helegaar niks in? Wat moet je dan hebben, zilver? Goud?
Of moet er juist wel iets in zitten, een signaal-oppimper? Heb ik wel eens over gehoord, ttv USB1 geloof ik zelfs, een 'actieve kabel' moest je hebben boven een bepaalde lengte.
koraal19
6 jaar geleden
@Sanskelotje, dat is:AUSDOM AW920 Full HD 1080P 12MP USB 2.0 WebCam
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"kan een ordinaire bos koperdraad ook al een maximale bandbreedte hebben?" Ja, en een maximale lengte... Kijk naar je eigen telefoonlijn, niet verder dan 1km van de centrale of de ADSL snelheid kakt verschrikkelijk in. En de bandbreedte is ook beperkt, zij het dat er een knappe 80Mbit over die 2 koperdraadjes kan lopen al een tovertruc op zich is.
koraal19
6 jaar geleden
is dit wel een geshttps://nl.aliexpress.com/item/5M-10M-15M-20M-USB-2-0-Extension-Cable-with-Built-in-Signal-Booster-Chip-High/32790907261.htmlchikt kabel voor webcam ?
koraal19
6 jaar geleden
is dit wel een kabel voor webcam ?
geshttps://nl.aliexpress.com/item/5M-10M-15M-20M-USB-2-0-Extension-Cable-with-Built-in-Signal-Booster-Chip-High/32790907261.htmlchikt
koraal19
6 jaar geleden
sorry voor tip fout,
is dit wel een geschikt kabel voor webcam ?
https://nl.aliexpress.com/item/5M-10M-15M-20M-USB-2-0-Extension-Cable-with-Built-in-Signal-Booster-Chip-High/32790907261.html