Hoe formatteer ik mijn onzichtbare externe schijf?

Ik heb een FAT32 schijf veranderd naar NFTS via Opdrachtprompt. Sindsdien wordt deze niet meer herkend. Hij staat daarentegen wel in mijn Schijfbeheer (zie bijlage). Weet iemand hoe je de schijf alsnog kan formatteren?

Toegevoegd na 1 uur:
Het is een verwisselbare schijf, mijn fout.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Hardware
2.4K

Antwoorden (2)

Dat kan met low level format, een handig programma voor onwillige harde schijven en usb-sticks.
http://hddguru.com/software/HDD-LLF-Low-Level-Format-Tool/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Lastig... Een gok, probeer het eens met de eerste drive-letter die niet in gebruik is en dan met FDISK. Misschien is het mogelijk om dan een partition aan te maken.
Een alternatief is een programma zoals GParted, dan is de schijf normaal gesproken als "onbekend, onbenoemd" zichtbaar. Zo ja, zet er dan een kleine partition op en ga dan verder in Windows. (Ik heb het nog nooit bij de hand gehad, het blijf gokken. Maar weggooien zonder eerst iets geprobeerd te hebben is zonde.)

Toegevoegd na 2 uur:
FDISK was een oud programma om harde schijven in gebruik te te nemen. Ik wist niet dat het nu anders heet! Het heet nu DiskPart, dus "run DiskPart" en het programma wordt gestart.

Toegevoegd na 2 uur:
Bij Microsoft zelf is ook een ruime handleiding te vinden, maar die van Rein de Jong vind ik persoonlijk beter leesbaar.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Heb stap voor stap gedaan wat er in het artikel staat. Had soortgelijke dingen staan. Ik heb Rein nu persoonlijk een bericht gestuurd, misschien dat hij mij verder kan helpen.