medion pc geeft 3 piepjes tijdens het opstarten, wat is er mis?

Ik heb een medion pc en die geeft 3 piepjes tijdens het opstarten elke keer.
Hij start niet op en geeft geen beeld.
Het gebeurde tijdens het gamen, hij viel opeens uit en kreeg dit, ik had hiervoor ook af en toe last van.
maar nu gaat tie niet meer aan en geeft tie 3 korte piepjes en geen beeld.
De fans draaien wel en de voeding werkt goed.
Dit is de pc:

https://www.consoleshop.nl/product/700507/category-173666/medion-erazer-x5305-g.html

het heeft een gtx 970
i5 6400
8gb ram

Er zit geen garantie meer op
maar iemand wat dit kan zijn ????
En wat er mis mee is?

groetjes Quint

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Hardware
7.9K
TurfGraver
6 jaar geleden
Eens alle kaarten en geheugen los trekken en weer goed aandrukken.

Antwoorden (1)

Medion PC's hebben vaak de AMI BIOS, en de AMI 3xb beepcode zegt iets over RAM. (64K base RAM) Je kunt de RAM reepje reseaten als je deze positief kunt identificeren, of van plek ruilen als je er twee hebt, of vier. Anders is mogelijk een van de RM bankjes defect en kun je door middel van deductie uit sluiten welke dat is.