Kan ik MP4 files op een cd branden en in een gewone cd speler afspelen.?

Dus van hardeschijf naar cd branden of moet of kan ik het beter eerst naar een ander format conveteren im kwaliteit ed.
Zo ja naar wat is dan het best qua kwlaliteit?
Maakt het dan ook nog uit met welk programma ik het brand ivm kwaliteit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
4.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Let wel dat er op een normale CD veel minder muziek past dan dat de MP3 & MP4 groot zijn (dus ca. 18 normale muziektitels per CD i.p.v. ca. 200 titels als MP3 ).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke maar moet ik ze van mp4 naar mp3 converteren of kan ik zel kpieeren of moet ik een brandprogramma gebruiken en zo ja heeft de keus gevolgen voor de kwaliteit en welke vonverter kan/moe ik gebruiken.

Antwoorden (2)

Er zijn moderne CD spelers die MP£ en wellicht ook MP4 kunnenafspelen. Maar de meeste niet. Je kan echter in de moderne versies van windows die files direct naar een muziek CD schrijven. Anders moet je bv met winamp de bestanden naar wave (*.wav) omzetten en dat als muzek CD schrijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kwaliteit van de MP3/MP4 bepaalt ook de kwaliteit van de .wav (dat wordt het namelijk op een CD, ook al ziet men dat niet). Of Windows 7 dat standaard converteert, weet ik niet. Indien men met een brandprogramma zoals Nero, Roxio, Alcohol of CDBurnXP een muziek-CD maakt, wordt ook automatisch het formaat geconverteerd.