Zijn er nadelen bij het aan laten staan van een mini-pc?

Ik heb een Mini-PC die ik alleen maar nodig heb om bestanden te hashen/controleren op corruptie. Helaas ondersteund mijn provider (Telfort) geen Wake On Lan, en krijg ik het "magic" packet niet binnen. Daardoor kan ik de computer niet op afstand aanzetten.

Het verbruik van de mini-pc is ongeveer 20 Watt, en is geen probleem. Maar zijn er andere nadelen bij het aan laten staan van zo'n Mini-Pc ?

6 jaar geleden
in: Hardware
1.2K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Naar aanleiding van je vorige vraag, mag ik vragen hoe jij die port 9 geforward hebt? Want ik vrees dat je een foutje hierin hebt gemaakt en het toch mogelijk is mits je het goed instelt, je zou eens kudos moeten geven voor de mooie antwoorden die je krijgt... overigens krijg jij
waardevolle informatie waar geen teken van jou aan appreciatie in zit.
Eric1993
6 jaar geleden
@RoqueTrader Ik probeer onder elke vraag het beste antwoord te kiezen. Meer kan ik niet echt doen toch? Ik wardeer de antwoorden heel erg die ik krijg natuurlijk! Portforwarden heb ik als volgt gedaan: In de Zyxel router aangegeven dat poort 9 UDP open moet staan. Via het LAN netwerk werkt het wel. Van buitenaf kom ik er niet in :(
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Source port 9 naar target port 9? Dus dat is een 1:1 map, maar dan moet je het target IP nog opgeven, heel veel gebruikers snappen dit niet en vullen het IP van de machine die zij aan willen in. Je moet hier echter het broadcast adres invullen..
Dus je LAN is iets van 192.168.1.10 dan is je broadcast 192.168.1.255 en het moet dus eindigen op 255(!)

Het beste antwoord

Nee, kan prima. Hooguit wanneer je het apparaat voortdurend pusht. Als je slechte componenten hebt kan er dan wat falen of kunnen fans sneller aanlopen doordat ze sneller draaien om de warmte af te voeren.