Mijn computer blijft steeds in het zelfde scherm (zie foto). Wat kan/moet ik doen?

Mijn Windows 10 staat op een SSD.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
1.1K

Antwoorden (3)

Het kan zijn de hij is vastgelopen. In dat geval aan/uit knop 10 seconden inhouden en ff wachten (10-20 seconden) vervolgens kun je hem weer aan zetten. Het probleem kan ook in het scherm zitten, hij kan kapot zijn. In dat geval is hij aan vervanging toe.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het aan/uit zetten heb ik al een paar keer gedaan en het beeldscherm is niet vastgelopen, want dat rondje onderaan draait ook gewoon.
Zo te zien blijf je hangen tijdens het snelstarten van Windows. Je moet Windows herstellen met een herstelschijf of opnieuw installeren.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zou eerst veilige modus proberen... want dan zie je de splash niet en kun je zien waar de boot blijft haken. Dan nog een keer booten met F8 de 'advanced boot' oproepen. en of 'start up repair' kiezen, of 'start up settings' en vanuit daar verder werken want een herstelschijf heeft niet iedereen...
Als het merk dat je ziet van de monitor zelf is, dat is er een derde mogelijkheid.
De derde mogelijkheid is dat een geheugen stripje niet helemaal goed vast zit of de grafische kaart het begeven heeft. (Vaak gaat de monitor dan ook nog zeuren dat hij geen signaal krijgt.)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Videokaart en RAM is niet kapot en zit vast.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dan is dat het niet. Maar mijn opmerking begon met de vraag of je het merk van de monitor op het scherm zien, want dan ziet het er naar uit dan het scherm geen signaal krijgt. (De gewone redenen heb ik niet genoemd, want dat is het eerste waar je naar kijkt: stekkertje los, kabeltje stuk enz.)