Welke type schroevendraaiers heb ik nodig om de achterklep van een Macbook Pro Retine 15 inch te openen?

Laptop is eind 2013 verwekt en sindsdien nog nooit afgestoft. Normaal ging de batterij anderhalve dag mee, maar vandaag voor het eerst al tweede keer dat hij leeg loopt in 1 dag.. Heeft grondig afstoffen nog wel zin of moet ik een nieuwe accu aanschaffen? Heb al een bus met compressed air gekocht dus wil dat even eerst uitproberen, maar welke type schroevendraaier heb ik ervoor nodig?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
1.6K
TurfGraver
7 jaar geleden
Pentalobe 4

Het beste antwoord

Om een MacBook Pro 15" Retina 2013 te openen moet je uit de onderkant 8 pentalobe 3.0mm schroeven en 2 pentalobe 2.3mm schroeven verwijderen. Dit zijn speciale schroeven die Apple gebruikt om te zorgen dat je hun producten niet zomaar open kunt maken. Deze schroevendraaiers zijn via internet echter wel te koop.