Welke Macbook is sneller voor Final Cut Pro en After Effects?

Hoi,

Ik wil een nieuwe Macbook kopen en heb keuze uit twee Macbooks.
Een Macbook Pro 2011 | quad core i7 2,3Ghz | 8gb.
En een Macbook Pro 2011 | dual core i7 2,8Ghz | 8gb.

De ene site zegt dat dual core sneller is met meer Ghz en de ander zegt quad core met minder Ghz...

Welke is sneller voor video editing programma's zoals Final Cut Pro en After Effects?

Alvast bedankt!
Maarten

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Beste,

Om eerlijk met je te zijn ga je het verschil niet echt merken. Maar als je echt antwoord op je vraag wil, een quad core is stabieler om op te werken. Dit omdat die zijn kracht over meer "kerenen" of tewijl "cores" kan verwerken.

Mocht je meer vragen hebben hoor ik het graag!

Met vriendelijke groet,

Dennis Timmermans
( Systeem Beheerder )
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Beste Dennis, Ontzettend bedankt voor dit antwoord! Aangezien de prijs tussen de twee niet verschilt, ga ik voor de quad core. Altijd fijn om een snellere Macbook te hebben, ondanks je het verschil niet merkt! Mvg,
Maarten