Wat kan de oorzaak zijn van het vastlopen van het papier op een kleurenlaserprinter, zodra er volvlakpagina's worden afgedrukt?

Het betreft de OKI 9500 - Het papier vouwt zich op ongeveer de helft van de pagina als een harmonica op voor de fuserrol. Het probleem doet zich met name voor wanneer er pagina's met een zware dekking worden afgedrukt. Aan de fuser ligt het waarschijnlijk niet, want deze is nog niet zo lang geleden vervangen. Misschien moeten de fuserrollen wel schoongemaakt worden. Waarmee kan dit het beste gebeuren?

13 jaar geleden
in: Hardware
1.7K

Antwoorden (3)

OKI zegt daarover:

Na verloop van tijd kunnen de papierinvoerrol en/of de paper-separator glad worden door papierstof. Handel als volgt:
1. Haal de papiercassette helemaal uit de printer.
2. Kijk in het midden van de opening voor de cassette. U ziet dan een grijze rol.
3. Maak deze rol schoon met wat alcohol en een pluisvrije doek.
4. Reinig hiermee tevens het rubberen oppervlak van de paper seperator. Deze bevindt zich in het midden aan de voorzijde van de papiercassette.
AWM
13 jaar geleden
Vastlopen van papier oorzaken,
1 Het slijten van de rubbers door wrijving.
2 Slijten mechnica.
3 Verkeerd papier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
papier andersom in de printer leggen!

Geen grap!