Ik heb 3x Devolo 650 Powerline adapters thuis. Kan ik hier extra bijkopen en aansluiten?

Ik heb er dus 1 in de meterkast bij de router als startpunt, en dan 1 bij de tv beneden, en 1 bij de computer boven.
Nu wil ik eigenlijk een 2e computer boven en eventueel een tv boven aansluiten met dezelfde apparaten. Kan ik dan gewoon 2 powerline adapter erbij kopen van hetzelfde merk?
Of kan ik dit op een andere manier oplossen?

7 jaar geleden
in: Hardware
1.8K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Is het wellicht mogelijk een switch/hub te plaatsen op de verdieping? Dus
(BG) router>
>(1e verdieping) Devolo > hub > PC1, PC2 , TV Maar idd kan je ook gewoon devolo adapters toevoegen.
Ritsuka
7 jaar geleden
maar dan moet ik vanaf de hub boven kabels gaan trekken?
paulus811
7 jaar geleden
Er zijn ook Devolo powerlines met ingebouwde wifi repeater.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
maar dan moet ik vanaf de hub boven kabels gaan trekken? Juist.

Antwoorden (1)

Ik heb er een beetje rond aan het zoeken geweest en zelf gebruik ik ook zo'n wifi-versterker/client om internet door te sturen naar andere ruimtes.

Ik zie echter geen settings knopje op de foto's die ik krijg dus ik kan je niet veel over het product wijsmaken.

Wel kan ik echter een gelijkaardig product uitleggen, maar normaal zouden jou versterkers ook zulke opties 'moeten' hebben.

Bij lidl (bronlink) heb ik de Silvercrest Wlan-versterk gekocht en aan de linker kant(kijk bij de afbeelding) staan er enkele opties.

Je kan kiezen of je enkel het internetverbinding wilt doen versterken (dus gewoon ontvangen en verder uitsturen), client maken (deze functie kan ik zelf niet uitleggen), of er een access point van maken.

Ik gebruik de laatste optie en dit versterkt het signaal met 100% zoals een router het doet. Het heeft echter wel een ethernet kabel nodig om eerst internet te kunnen ontvangen rechtstreeks van je modem. Echter kun je enkel 1 kabel invoeren en ook 1 uitvoeren. Ik weet niet welke versie je hebt van de Devolo 650 (3 slots of 2 slots), maar je kan dus indien je via het internet TV kijkt, zo je out-put kabel op de tv aansluiten.

Nu terug naar jou product. Normaal gezien kun je met diezelfde apparaten op elkaar afstellen. Je moet er enkel goed op letten dat je telkens je wifi nakijkt of er geen onbeveiligde tussenzit want anders kan iedereen op je internet zitten.

Kort beantwoord : Neen, het zou geen probleem zijn als je er nog zou bijkopen want deze zullen ook normaal werken.

Mocht je twijfelen kun je dit aan de verkoper van het product zelf meer informatie vragen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ritsuka
7 jaar geleden
Voor zover ik weet doet het apparaat alleen internetsignaal doorsturen, ethernetkabel van modem erin, en op ander punt ethernetkabel eruit.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dus geen draadloos zendsignaal?
Ritsuka
7 jaar geleden
Nee, enige wifipunt is de modem beneden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Heb net gekeken en de reeks die je hebt gekocht hebben geen ingebouwde wifi verzending. Wel een prijzige grap moet ik zeggen. 70 euro per per artikel. Het beste is dat je eens gaat navragen of je de Devolo Dlan 1200+ wifi er kan bij aankoppelen aangezien dit een andere reeks is. Want dan kun je daar een rechtstreekse kabel insteken en die werkt dan net zoals de modem die beneden staat.
Ritsuka
7 jaar geleden
Ik heb boven prima wifisignaal op tablet en telefoon, en de pc's boven hebben geen ingebouwde wifi ontvanger.
Reden dat ik dit nu wil halen is dat 1 van de pc's wat ouder is, en een usb wifi ontvanger werkt veel te traag (maar 1,6 mbs verbinding, terwijl wifi op tablet 15 is, en andere pc via kabel 75)