heeft de Lenovo 700-17isk (80rv008smh) dedicated video geheugen of is het RAM geheugen gedeeltelijk gereserveerd voor de videokaart?

Het gaat om de laptop van Lenovo: lenovo ideapad 700-17isk (80rv008smh)

Bij losse videokaarten is dit duidelijk weergegeven, maar bij laptops vind ik het erg onduidelijk. Kan iemand me helpen of dit shared RAM geheugen betreft met een Nvidia chipset of dat het echt videogeheugen is.

(Heb een voorgevoel dat het shared RAM geheugen is gezien de grootte van de laptop, de mogelijkheden tot koeling (als je de blokkoelingen / fans ziet op videokaarten voor kasten) en de batterijtijd waarvoor je niet waanzinnig inlevert (tenzij je volop gamed).

Ik zou deze laptop niet kopen om puur te gamen, maar als de mogelijkheid er is om zo nu en dan een spelletje te doen (zoals Homeworld (oud, ik weet het, maar grafisch nog steeds mooi) of DragonAge of Oblivion. Ik hou er van als deze spellen er mooi uit zien, maar ik hoef niet alle settings op maximaal te hebben staan (ik ben nog van de generatie die gameplay belangrijker vind dan graphics...., tot op zekere hoogte. Maar we dwalen een beetje af).

7 jaar geleden
in: Hardware
1.3K

Het beste antwoord

De grafische kaart in deze laptop, de GTX 950m, heeft dedicated videogeheugen. Dat betekent dus dat het RAM geheugen en het videogeheugen dus los van elkaar staan. De GTX 950m heeft dus een eigen geheugen.

De intel HD graphics gebruikt wel de normale ram, maar aangezien je de games op de videokaart gaat spelen zal dat waarschijnlijk niet echt een probleem vormen.