Muis gevoeligheid minder maken?

Ik heb windows xp pas geherinstalleerd op de computer maar nu steeds als ik type en ik kom heel zacht tegen me muispad aan op me laptop veranderd meteen me cursor.
Hiervoor was dit niet zo hoe kan ik dit terugzetten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
5K

Antwoorden (4)

Start -> Configuratiescherm -> Klassieke weergave weergeven aanklikken -> Muis -> Tabblad : "opties voor de aanwijzer" en dan het schuifbalk "Selecteer een snelheid voor de aanwijzer" naar links verplaatsen totdat de gewenste snelheid is ingesteld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar het gaat niet om me muissnelheid die is goed.
In je taakbalk heb je als het goed is een plaatje zitten van je touchpad. Dubbelklik daarop. Via het tabblad 'touchpad' kun je vervolgens de sensitiviteit aanpassen van heel laag tot heel hoog.

Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Configuratiescherm-muis-opties voor de aanwijzer-langzamer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gelukkig is dit redelijk makkelijk zelf in te stellen. Er vanuit gaande dat u een Engelse WinXP SP3(als u altijd update heeft u dit) heeft ;

Start (icoontje) -> Settings -> Control Panel -> Mouse
Vervolgens komt u een overzicht van alle in te stellen muisopties, in tabblad 3 ' pointer options' kunt u bovenaan de pointer speed instellen.

De nederlandse versie weet ik niet maar de structuur is hetzelfde, alleen de namen zijn anders.

Het zou ook kunnen zijn dat u al een programma heeft draaien wat de instellingen makkelijker tevoorschijn haalt. Dit is makkelijk te controleren. Als u bij u klok(rechtsonder in de startbalk) een grijs vierkantje ziet met 2 stipjes waarin wanneer u uw touchpad gebruikt activiteit in groen komt te staan kunt u hierop klikken en u muis instellingen wijzigen. Normaal gesproken is dit icoontje dus grijs, als u het touchpad gebruikt komt hier een groene stip in, die de activiteit weergeeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat niet om de muissnelheid maar dat me muis te makkelijk aanschiet. Omdat je tijdens het typen over je muispad "hangt".