Is het normaal dat mijn laptop oplaadkabel rammelt, alsof er iets los zit binnenin?

Ik heb een nieuwe Lenovo oplaadkabel voor mijn MSI laptop. Nu zit er iets los in de adapter (het kastje van de oplaadkabel) als je ermee rammelt. Ik vraag me af of dat kwaad kan. Indien zo, dan moet ik een eind rijden om hem terug te brengen. Er zit garantie op, maar als het geen kwaad kan, of als er mensen zijn met ervaring hiermee dan hoor ik dat graag.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
1.6K

Antwoorden (1)

Er kan van alles zijn losgeschoten. Als 'ie het op zich nog doet kan het best een draadgeleidertje zijn of zo, of misschien het hele moederplaatje in een stuk, je weet 't niet. Punt is: geen risico's nemen met dit soort componeten; ze blijven vaak onbeheerd uren achter elkaar in een stopcontact hangen en als er dan net iets op de verkeerde plek warm wordt... :/

Ik zeg: lekker vervangen onder garantie.

Toegevoegd na 1 minuut:
Misschien kun je het ook gewoon over de post doen en de winkel meteen een nieuwe laten opsturen? Dan is het ook overnight geregeld. Moet je wel even over bellen natuurlijk, maar sommige winkels willen daar wel aan meewerken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Punt is dat ik op dit moment in Indonesië woon en het hier net even anders gaat dan in Nederland. Nu ik weet wat er los zou kunnen zitten, denk ik inderdaad dat het handig is om hem te vervangen onder garantie. Ik heb geen flauw idee wat een adapter allemaal met zich mee draagt, maar het losse ding lijkt iets groots te zijn, geen klein schroefje of zo.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Tsja, Indonesië, dat had je er niet bij verteld :) Maar dan nog, ik zou het risico niet nemen. Kan ook komen omdat ik ooit een keer een zolderbrand heb gehad met zo'n trafo'tje dus ik ben er wellicht overgevoelig voor. (Daar rammelde overigens niets aan voor zover ik weet.)