Kan ik een 2e monitor op mijn pc aansluiten?

Hoi iedereen,

Ik wil graag een Dual Monitor setup voor mijn PC en wil dus een 2e monitor aanschaffen.

Nu is mijn vraag, is dit wel mogelijk?
Ik heb momenteel mijn computer via een HDMI kabel aan mijn monitor aangesloten. Ik zie alleen geen 2e HDMI poort op mijn videokaart. Ik zie wel een andere HDMI poort op mijn moederbord.

Ik heb een ASUS GTX 780 (2TB) als videokaart,
en een ASUS Maximus VII Ranger als moederbord.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Toegevoegd na 10 minuten:
Als monitor gebruik ik een Samsung Syncmaster S27C350H en een Samsung Syncmaster S27B350H

Weet jij het antwoord?

/2500

Als het goed is heeft die grafische kaart vier poorten, een HDMI (die je al gebruikt), een display port, een DVI-D poort en een DVI-I poort. Dus je moet de tweede monitor aansluiten op een van de andere drie poorten. Je wilt (liever) niet de poorten op je moederbord gebruiken als het niet nodig is, aangezien die gebruik maken van de ongebouwde grafische kaart op het moederbord en die is gegarandeerd veel minder krachtig. Maar ook die zou je ernaast kunnen gebruiken als je wilt. (Kan zijn dat je dan wel in het BIOS de GPU op het moederbord moet activeren, soms staat die standaard uit als de fabrikant het systeem levert inclusief die ingebouwde videokaart.) Toegevoegd na 27 seconden: * ongebouwd = ingebouwd Toegevoegd na 58 minuten: Ik wist niet dat je de monitoren al had en dus ook niet dat ze alleen HDMI en VGA ondersteunen. Zie antwoord van BarendV.

Je hebt daarvoor een displayport naar hdmi adapter en een hdmi-kabel nodig. Dan kun je beide monitoren in digitale kwaliteit op je grafische kaart aansluiten. http://www.miniinthebox.com/nl/displayport-naar-hdmi-adapter-voor-home-theater_p1240591.html?currency=EUR&litb_from=paid_adwords_shopping&utm_source=google_shopping&utm_medium=cpc&adword_mt=&adword_ct=100807795408&adword_kw=&adword_pos=1o9&adword_pl=&adword_net=g&adword_tar=&adw_src_id=7107338275_427126528_30695099008_pla-80530633733&gclid=CKynpbSszs4CFYEW0wodcXgEtw

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100