Wat is mijn PC nog waard?

Hoi allemaal,

Ik heb 2 jaar geleden een PC aangeschaft t.w.v. €2300 en overweeg om hem nu te verkopen.
Ik gebruik mijn PC momenteel alleen voor internet, mailen, social media en af en toe voor het bewerken van video's. Ik denk daarom dat ik met een goedkopere PC beter af ben en overweeg om naar een Apple IMAC over te stappen.

Nu wil ik graag weten wat mijn PC nog waard is en of het beter is om de onderdelen los te verkopen of de PC in zijn geheel?

Specificaties:
Videokaart: NVIDA Asus GeForce GTX 780
Processor: Intel i7 4790K
32GB RAM Corsair (4x 8GB)
Samsung SSD 840 EVO 250GB
2TB Western Digital WDC
Samsung Syncmaster S27C350H (27 Inch)
Videokaart: ASUSTek Maximus VII Ranger
Voeding: CoolerMaster V700
Netwerkkaart: TP-Link 450MBps Wifi Kaart
DVD Dual Writer
Standaard Koeling
Behuizing: Cooler Master CM 690 III (Window)

Dit is de eerste keer dat ik mijn PC verkoop en weet daarom ook niet wat ik kan verwachten.
Alvast bedankt voor jullie hulp!

Met vriendelijke groet,
Harm van Engeland

Weet jij het antwoord?

/2500

Volgens Gadgetvalue.com ca. $1114 - $1159, wat betekent tussen de € 982.363 en € 1022.05.

Bronnen:
http://nl.tinypic.com/r/zvpset/9

Beste heer, Ikzelf zit in de computerhandel. Een PC van 2 jaar oud is ong. de helft waard van hetgeen wat je er nieuw voor betaalde. Dezelfde dag toen je daarmee de winkel uit liep daalde de waarde al met 20 tot 30%! Bij Apple producten ligt de restwaarde wat hoger. Ikzelf als handelaar zou daar (gezien de specificaties en leeftijd) niet eens € 1.000,- voor geven. Antwoord op jouw 2de vraag: je krijgt er mee voor door het werkend/in zijn geheel te verkopen. Per onderdeel levert het niet zoveel op, plus je hebt er meer werk aan (lees: werven/vinden van kopers duurt dan vele malen langer, omdat sommige onderdelen minder rap lopen dan andere). Waarom krijg je er meer voor? 1. omdat ze zien dat het werkt (itt. een losse onderdeel) en 2. ze 'kopen' in dat geval ook de licenties bij (zoals Windows). Mvg, A. Lizio

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100