Kan in deze laptop (msi classic cr62 2m 400nl) een ssd geplaatst worden?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Dat is mogelijk in deze laptop. Het is een kwestie van een aantal schroefjes loshalen waardoor je 'in' de laptop terecht komt. De oude Harde schijf demonteren en daar de SSD monteren. En de boel weer dichtmaken en dan Windows installeren.
Let er wel op dat je eventuele bestanden die behouden moeten blijven back-upt. Dit kan bijvoorbeeld met een externe Harde schijf of een USB-stickje.

Ook is het mogelijk om eventueel de Harde schijf te klonen naar de SSD. Dit scheelt een nieuwe installatie van Windows en als alles goed verloopt blijven alle bestanden behouden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Erg bedankt voor de informatie.
Zelf kon ik het niet vinden.
Gr. Luc.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het is ook mogelijk om er een SDD bij te zetten op de plaats van de dvd-brander: http://hddcaddy.com/nl/msi-hdd-caddy/1453-msi-cr62-2m-hdd-caddy.html.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Weten jullie misschien ook of het sata of iets anders is?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De hdd caddy is denk ik het beste idee.
Nogmaals bedank voor alle informatie.
Gr. Luc
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zeer waarschijnlijk is het sata, ja.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het is SATA anders kan het niet. Het is mogelijk in ELKE laptop met SATA.