Zelfgebouwde computer start niet op. Wat moet ik doen?

Hallo.

Ik ben bezig om een zelf gemaakte computer in elkaar te zetten. Maar wanneer ik op de power button druk op mijn computer start hij niet op. Terwijl mijn moederbord wel stroom heeft. Alle connectoren heb ik aangesloten.

Mijn spec:

Asus z170 gaming moederbord
Sharkoon S28 Valve ATX Case
Crossair AX860 voeding

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
1.7K

Antwoorden (1)

zoals in de reacties aangegeven veel tips zijn al gegeven, hier een aantal herhalen / op rij zetten.

De kabels van de PWR button goed aangesloten? tevens kan je een metaal voorwerp tussen de 2 pinnen doen om hem op deze manier proberen te starten. (pas op dat je niks anders aanraakt dan de 2 PWR pinnen)

24 PINS kabel er in?

4/8 Pins CPU kabel er in?

Stekker van de PSU er goed in?

Staat de PSU op aan (het 1 streepje)

Mocht dit allemaal ja zijn en nog steeds niks doen dan is mogelijk het moederbord defect of de voeding, de voeding kan een lokale PC boer makkelijk doormeten/testen.

Mocht de PC nu iets doen en geen beeld geven, luister dan naar de piepjes code als een speakertje is aangesloten op moederbord. Er kan soms ook een kleine display op zitten die een code weergeeft. Met die code kan je het probleem / fout achterhalen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hier wil ik nog aan toevoegen dat veel moederborden niet aangaan wanneer niet alle schroeven juist zijn geplaats waar het moederbord op 'ligt'. Controleer deze schroeven ook, En controleer vooral of deze niet de printplaat zelf aan raken (Er zit op de schroefplekken meestal wat metaal waar de schroef op wordt gedraaid.)