Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik een Nvidia GeForce 210 en een Ati Radeon HD 4890 samen in één pc zetten?

Kan ik een Nvidia GeForce 210 en een Ati Radeon HD 4890 samen in één pc zetten? Zo ja, kan ik mijn monitoren verdelen over deze 2 grafische kaarten?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
958
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een 4890 heeft al de mogelijkheid om 2 monitoren aan te sturen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ah, als je plek hebt kan je idd proberen of je er twee kaarten in kan doen en kijken of het lukt. Wellicht heeft je CPU ook een GPU ingebouwd en kan je via het mobo nog een monitor aansluiten.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Beide modellen hebben een PCI-e 2.0 x16 slot. Dat betekend dat ze aangesloten kunnen worden op dezelfde slot soort. Wel heb je een moederbord nodig dat twee PCI-e 2.0 x16 slots heeft (minimaal) (zie bron voor moederbord dat hieraan voldoet). Je monitoren kun je beide aansluiten doormiddel van DVI-I, HDMI of VGA (D-Sub) kabels (voor elke kaart 1 van deze opties) (HDMI wordt aangeraden). Zorg ervoor dat je de drivers v/d kaarten installeert voordat je ze in de pc zet (zie bron).

mvg Sebastiaan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding