Kan je met Hdmi van moederboard beeld krijgen op tv?

ik heb de hdmi op me video kaart al gebruikt maar kan je ook de hdmi die aangesloten staat op je moederboard ook gebruiken voor beeld?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, volgens mij.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Aansluiten en hopen dat het zo lukt. Afhankelijk van chipset op het moederbord kan dat zonder problemen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
meestal wordt de onboard videokaart door de bios uitgeschakeld als je een extra videokaart gebruikt, maar probeer het gewoon zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En hoe doe ik dat dan in de bios en waar staat dan?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ik heb het al geprobeert maar doet niks als ik hdmi aansluit die aan de moederboard staat.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heb je wellicht een DVI aansluiting op je grafische kaart. Dan doe je
GPU DVI>HDMI monitor
GPUHDMI>HDMI TV Dus gewoon een DVI>HDMI kabel kopen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee dat kan niet. Wat Chevdaddy ook al zei: Onboard video wordt uitgeschakeld als je een losse kaart plaatst. Je kunt een DVI naar HDMI adapter gebruiken maar dan kun je geen geluid naar de TV sturen. Anders kan het niet.

Antwoorden (2)

Je bedoelt waarschijnlijk het beeld van je computer (grafische kaart) op je TV aansluiten. Dit is mogelijk, steek de hdmi kabel in je PC (hdmi slot van je grafische kaart) en sluit de andere kant aan op de HDMI ingang van je TV (als je deze hebt, dit kun je op Google opzoeken via je modelnummer). Als dit alles aangesloten is ga je op je TV naar het zogeheten "HDMI kanaal" (soms als HDMI1 of HDMI2 aangegeven indien meerdere slots) Nu heb je het beeld van je PC op je TV.

mvg, Sebastiaan
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee dat kan niet. Wat Chevdaddy ook al zei: Onboard video wordt uitgeschakeld als je een losse kaart plaatst. Je kunt een DVI naar HDMI adapter gebruiken maar dan kun je geen geluid naar de TV sturen. Anders kan het niet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Displayport naar HDMI kan ook, ligt eraan welke uitgangen je videokaart heeft.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ligt aan je moederbord. Ik kan wel zonder problemen mijn HDMI van mijn moederbord gebruiken als ik een videokaart erin prik.