computer valt uit tijdens gamen, eerder dit probleem niet gehad. (mainboard temperatuur 120celcius) wat kan ik hier aan doen ?

hoi,
ik heb een tijdje geleden een nieuwe computer gekocht.
maar de videokaart beviel me niet zo goed dus ik heb een andere videokaart geplaatst.
het gaat al een heletijd goed niks geen problemen en hij werkte pefect.
totdat hij nu vandaag al 2keer uitgevallen is.
dus ik heb een temepratuur programma laten draaien en hij geeft aan dat het mainboard temperatuur 120graden is.
hoe komt dit en wat kan ik er aan doen ?
(gtx 745 naar een amd r9 )

Toegevoegd na 1 minuut:
zie bijlage voor temperatuur.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
1.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Grote kans dat dit een valse waarde is. Als het echt 120 graden is op het moederbord zou je ergens een brandlucht moeten ruiken, zou ik zeggen. Zit er een passieve koeling op het moederbord? Kan je die aanraken zonder dat je een vinger verbrand? Zit er een fannetje op het moederbord? Draait deze? Kan je de PC een uur uitzetten, opstarten en dan direct die waarde bekijken? Als deze gelijk op 120 graden staat is het vrij zeker een valse waarde (dat gebeurt echt heeeeel vaak).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Valt de computer uit als je alleen wat rondsurft op het web, of als je gamet, of allebei?

Antwoorden (3)

heb je de fans goed aangesloten, en zo ja op welke snelheid draaien ze. probeer ze altijd zo hard te koelen dat je tempratuur onder de 80 blijft. dan zit je goed
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kan ik de snelheid zelf aanpassen ?
hij wordt te warm. meestal wordt na ongeveer 110 graden je pc uitgeschakeld.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een temperatuur van 120 Graden mainbord terwijl je CPU rond de 37 zit lijkt mij een valse waarde.

Wat is het wattage van je voeding? Dit staat mogelijk op de doos van de PC ( aankoop doos) anders in de PC zelf kijken.

Mogelijk is het wattage te laag en valt deze stil bij de nieuwe (zwaardere) videokaart.

Welk type HAD je ?
Welk type HEB je? Videokaart is dat.